شناسهٔ خبر: 67455268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۴۱ درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش ۴۱ درصدی خرید تضمینی گندم استان در سال آبی جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

افزایش ۲۱ درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای آذربایجان شرقی اکبر فتحی در تشریح وضع خرید تضمینی گندم در استان که از خرداد ماه امسال آغاز شده است اظهار کرد: شرکت غله استان در این مدت پنج هزار و ۳۲۰ تن گندم خریداری کرده است.
وی افزود: با احتساب خرید چهار هزار و ۴۹۰ تن گندم از سوی سازمان تعاون روستایی، مجموع خرید گندم تضمینی استان که در سامانه ثبت شده به ۹ هزار و ۸۱۰ تن می‌رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۶ هزار و ۹۷۰ تن خرید، افزایش ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه به زودی مبلغ گندم‌های خریداری شده به کشاورزان پرداخت می‌شود ادامه داد: کشاورزان آذربایجان شرقی با احتساب مجموع خرید گندم تا دهم تیرماه یک هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال مطالبه دارند.
فتحی خاطرنشان کرد: مقدار یک هزار و ۲۸۴ تن بذر نیز در این مدت خریداری شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به وضع کشت گندم در اراضی آذربایجان شرقی نیز گفت: ۴۰۸ هزار هکتار اراضی دیم و ۵۸ هزار اراضی آبی کشت گندم در استان وجود داشته و رتبه هشتم را از بابت تولید گندم در کشور داریم.
وی ادامه داد: آذربایجان شرقی رتبه دوم کشوری در سطح کشت گندم دیم و رتبه سوم در تولید گندم دیم دارد و شهرستان هشترود با ۱۰۰ هزار هکتار سطح کشت گندم و تولید ۱۵۰ هزار تن گندم، رتبه نخست استانی را دارا است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: عمده ارقام کشت شده گندم دیم استان شامل هشترود، صدرا، باران، آفتاب و کوهدشت و عمده ارقام گندم آبی شامل پیشگام، میهن، حیدری، سالار و اکلید است که مرغوبیت بسیار بالایی در مقایسه با سایر استان‌ها دارد.

 

 

نظر شما