شناسهٔ خبر: 67459204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

افزایش 41 درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش 41 درصدی خرید تضمینی گندم استان در سال آبی جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه ستاد گندم استان آذربایجان شرقی ضمن تشریح وضع خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی که از اواخر خرداد ماه امسال از مناطق گرمسیری استان آغاز شده است، اظهار کرد: شرکت غله استان در این مدت پنج هزار و 320 تن گندم خریداری کرده است.

وی افزود: با احتساب خرید چهار هزار و 490 تن گندم از سوی سازمان تعاون روستایی، مجموع خرید گندم تضمینی استان که در سامانه ثبت شده به 9 هزار و 810 تن می‌رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۶ هزار و 970 تن خرید، افزایش 41 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه به زودی مبلغ گندم‌های خریداری شده به کشاورزان پرداخت می‌شود، ادامه داد: کشاورزان آذربایجان شرقی با احتساب مجموع خرید گندم تا دهم تیرماه یکهزار و 723 میلیارد ریال مطالبه دارند.

فتحی خاطرنشان کرد: مقدار یکهزار و ۲۸۴ تن بذر گندم نیز در این مدت خریداری شده است.

وی با اشاره به وضع کشت گندم در اراضی آذربایجان شرقی نیز گفت: در سالزراعی جاری ۴۰۸ هزار هکتار اراضی دیم و ۵۸ هزار اراضی آبی به کشت گندم در استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی رتبه دوم کشوری در سطح کشت گندم دیم و رتبه سوم در تولید گندم دیم دارد و شهرستان هشترود با ۱۰۰ هزار هکتار سطح کشت گندم و تولید ۱۵۰ هزار تن گندم، رتبه نخست استانی را دارا است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: عمده ارقام کشت شده گندم دیم استان شامل هشترود، صدرا، باران، آفتاب و کوهدشت و عمده ارقام گندم آبی شامل پیشگام، میهن، حیدری، سالار و اکلید است که مرغوبیت بسیار بالایی در مقایسه با سایر استان‌ها دارد.

نظر شما