شناسهٔ خبر: 67479966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشارکت بیش از ۵۰۰ هزار کرمانشاهی در دور اول انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، گفت: در دور اول انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۵۰۰ هزار کرمانشاهی معادل ۳۵ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی شعبانی در نشست خبری که امروز در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه 35 درصد از واجدان شرایط استان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: در استان کرمانشاه یک میلیون و 641 هزار و 423 نفر واجد شرایط رأی بودند که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری 515 هزار و 382 رأی اخذ شد.

وی با بیان اینکه از تعداد آرای مأخوذ شده 488 هزار و 427 مورد رأی صحیح و 26 هزار و 955 مورد رأی باطله بود، عنوان کرد: از این تعداد مسعود پزشکیان 294 هزار و 139 رأی، سعید جلیلی 113 هزار و 287 رأی، قالیباف 76 هزار و 393 رأی و مصطفی پورمحمدی 4608 رأی را کسب کردند.

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه، افزود: با توجه به آرای اعلام شده، مسعود پزشکیان 60.22 درصد آرای صحیح ماخوذه، سعید جلیلی 23.19 درصد، محمدباقر قالیباف 15.64 درصد و مصطفی پورمحمدی 0.94 درصد از آرای کرمانشاهی‌ها را کسب کردند.

شعبانی عنوان کرد: در دور اول انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه گیلان‌غرب با 50.38 درصد بیشترین مشارکت و جوانرود با 20.94 درصد کمترین آمار مشارکت را داشته‌اند.

وی با اشاره به عوامل اثرگذار بر میزان مشارکت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دوره‌های گذشته انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان بود و فضای دانشگاهی و دانشجویی نیز در ماه‌های منتهی به انتخابات فعال و گرم بود و از طرف دیگر این انتخابات زودهنگام در اوج کار کشاورزان و روستاییان که جمعیت بزرگی از رای دهندگان هستند، برگزار شد که همه این عوامل در کاهش نسبی مشارکت اثرگذار بودند.

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این دوره هیچ گزارش یا شکایتی در زمینه وقوع تخلفات انتخاباتی در حوزه‌های رأی‌گیری ثبت نشد، بیان کرد: دولت مجری بی‌طرف و فعال انتنخابات است و اجازه نمی‌دهد کسی در بدنه اجرایی به سمتی متمایل شود و دیگران را تحت تأثیر قرار دهد.

شعبانی با اشاره به اینکه تمام امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات در استان کرمانشاه فراهم است، عنوان کرد: ما نباید به بیگانگان اجازه دخالت دهیم و همه باید بریا داشتن ایرانی بهتر اقدام کنیم و در صحنه حاضر شویم.

انتهای پیام/

نظر شما