شناسهٔ خبر: 67475513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

کرمانشاه آماده دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری است

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اعلام آمادگی کامل برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای ایران بهتر و قوی، باید در صحنه باشیم و پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی ظهر امروز _سه‌شنبه دوازدهم تیر_ در نشست خبری با خبرنگاران با ارائه آماری از انتخابات دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار و ۴۲۳ نفر از واجدان شرایط، ۵۱۵ هزار ۳۸۲ آرای مأخوذه کسب کردند که ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ آرای صحیح و ۲۶ هزار و ۹۵۵ آرای باطله بوده است.

وی میزان مشارکت را با توجه به جمعیت واجدالشرایط استان ۳۵ درصد اعلام کرد و افزود: ۵۱۷ هزار و ۱۶۱ تعرفه مصرف شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اعلام آمار تفکیکی از آرای کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان، خاطرنشان کرد: مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹، سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷، محمدباقر قالیباف ۷۶ هزار و ۳۹۳ و حجت‌الاسلام پورمحمدی چهار هزار و ۶۰۸ رأی مردم کرمانشاه را کسب کردند.

شعبانی با اعلام آمار مشارکت شهرستان، تاکید کرد: بیشترین میزان مشارکت مربوط به گیلانغرب با ۵۰.۳۸ و کمترین مربوط به جوانرود ۲۰.۹۴ درصد بوده است.

وی در واکاوی علت‌های مشارکت پایین، تصریح کرد: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به علت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی زودهنگام برگزار شد در حالی که فرایند رأی‌گیری یک سال زمان می‌برد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تاکید کرد: بخشی از افزایش مشارکت به‌طور معمول با فعالیت دانشگاه‌ها و مناظرات دانشگاهی رقم می‌خورد که با توجه به فصل امتحانات و تعطیلی بعضی خوابگاه‌ها در هشتم تیر، این شور و شوق مشارکت را در دانشگاه‌ها در این دوره از انتخابات از دست دادیم.

شعبانی با بیان اینکه در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مشکل در اجرا و مباحث امنیتی نداریم، اضافه کرد: هیچ شکایتی از سمت ستادهای مستقر در استان به ستاد انتخاباتی استان ارسال نشده است.

وی با اشاره به برنامه سفر پزشکیان و جلیلی، گفت: درخواست کتبی ستاد پزشکیان برای سفر ایشان به کرمانشاه به ستاد داده شده ولی ستاد جلیلی تا بدین لحظه به‌صورت شفاهی اعلام شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه درباره استقبال از نامزدها و طرف‌داران آن‌ها، خاطرنشان کرد: موظف هستیم مقامات رسمی وارد استان شوند، استقبال رسمی داشته باشیم البته نه از سوی استاندار و اعضای ستاد انتخاباتی؛ مدیران استانی به استقبال می‌روند.

شعبانی با اشاره به پیش‌بینی برنامه برای استقبال از پزشکیان و جلیلی، تصریح کرد: ستاد انتخابات استان مجری بی‌طرف و فعال انتخابات است و اجازه نخواهیم داد که به‌سلامتی انتخابات خدشه‌ای وارد شود.

وی با اعلام آمادگی کامل برای برگزاری دور دوم انتخابات، گفت: برای ایران بهتر و قوی، باید در صحنه و پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

نظر شما