شناسهٔ خبر: 67483183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تولید ۸۰۰۰ تن گیلاس از باغات استان اردبیل

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید هشت هزار تن انواع گیلاس از باغات استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حمیدرضا یوسفی عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از عملیات برداشت گیلاس در باغ شهر هیر اظهار داشت: 41 هزار هکتار باغ در استان اردبیل عمل‌آوری می‌شود که از این تعداد 2 هزار و 500 هکتار آن باغات گیلاس مرغوب و متنوع در این استان است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل جز 6 استان برتر کشور در تولید گیلاس به عنوان محصول مناطق سردسیری است که با تنوع، طعم، خوشمزگی منحصربه فرد این محصولات تولید و علاوه بر عرضه در داخل استان و استان‌های همجوار، به ویژه گیلان و تهران ارسال شده تا شاهد فروش این محصول باشیم.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: قسمتی از تولید گیلاس استان اردبیل برای فرآوری و صنایع بسته‌بندی به استان آذربایجان غربی ارسال می‌شود تا در قالب صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.

یوسفی افزود: شهر هیر که به باغ شهر استان اردبیل و کانون تولید گیلاس مشهور است، دارای 500 هکتار باغ گیلاس بوده و امسال پیش‌بینی می‌شود سه هزار تن گیلاس در هیر تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عمده گلایه باغداران این منطقه نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی، عدم حمایت از توسعه زیرساخت‌های آبیاری مدرن در باغات این شهرستان و توزیع نشدن نهاده‌های حمایتی باغی است که انتظار می‌رود در فصل جدید تولید محصول باغی این برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا کیفی‌ترین محصول را از باغات هیر جمع‌آوری و در بسته‌بندی مناسب به بازار عرضه کنیم تا با کیفیت و قیمت مناسب برای هموطنان عرضه شده و امکان بهره‌مندی هموطنان از این محصول آبدار و ارزشمند فراهم آید.

یوسفی بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم از باغات استان هشت هزار تن گیلاس برداشت شده و در بازارهای مختلف به فروش برسد تا باغداران بتوانند از منابع حاصل از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/131

 
 

نظر شما