شناسهٔ خبر: 67479962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

احداث بیش‌ از ۳۵۰ هزار مسکن از ابتدای دولت سیزدهم در تهران آغاز شده است

مدیرکل اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان تهران گفت: جمع کل واحدهای در دست ساخت در استان تهران از ابتدای دولت سیزدهم، ۳۵۶۸۴۲ واحد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه‌وشهرسازی در دولت سیزدهم امروز_ سه شنبه دوازدهم تیر _در اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران برگزار شد.

حسین جنتی، مدیرکل اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان تهران در این نشست اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم سرجمع واحدهای در دست ساخت ۳۵۶۸۴۲ واحد است که تعداد ۵۶۱۲۷ و احد در حوزه مسکن حمایتی، ۱۸۷۰۴۵ واحد در حوزه مسکن خود مالکی، ۱۶۵۲۹ واحد در حوزه تولید مسکن در بافت‌های فرسوده و ۵۰۰۰۰ واحد تولید مسکن بر اساس تفاهم‌نامه‌ها است.

وی افزود: در گذشته افزایش اجاره‌بها در هر منطقه متفاوت و حساب‌وکتابی نداشت که از ابتدای دولت شهید رئیسی با اقدامات انجام شده مصوبات مربوط به نرخ افزایش اجاره‌بها به تصویب رسید و در هر استان این نرخ تعیین و ابلاغ شد که در استان تهران سقف این نرخ ۲۵ درصد اعلام شده است.

مدیرکل اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در سال گذشته ۱۸۰۰ بنگاه املاک غیرمجاز پلمب شد و این تعداد ۹۰ میلیارد تومان جریمه شدند که این موضوع باعث شد تا حدودی از افزایش قیمت مسکن در تهران و شهرهای جدید که روزانه افزایش قیمت داشتند کاسته شود.

جنتی عنوان کرد: با توجه به ارزش بالای زمین در استان تهران دست درازی به املاک وجود دارد که در سه سال خدمت دولت سیزدهم ۱۰۸۳۳۳۳ مترمربع رفع‌تصرف فوری به ارزش حدود ۸۸ هزار میلیارد ریال و ۱۰۶۴۹۰۹ مترمربع رفع‌تصرف بر اساس دستورات قضائی به ارزش حدود ۱۲۳ هزار میلیارد ریال انجام شده است.

احمد نوعی قالیباف، مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران نیز تاکید کرد: بیش‌از ۱۹ واحد آزمایشگاه کنترل کیفیت جدید در استان تهران طی این مدت افتتاح و تجهیز شده است؛ همچنین تعداد ۱۱۴۱ آزمایش در پروژه‌های کنترل کیفیت جوش و غیرمخرب انجام شده است و ۴۵۳۶ عملیات حفاری و ارائه گزارشات ژئوتکنیک در وروژه‌های مسکن ملی رباط‌کریم از دیگر اقدامات این مجموعه بوده است.

افتتاح ۲۰ هزار واحد مسکن در پردیس از ابتدای دولت سیزدهم

در ادامه یک عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس گفت: از ابتدای دولت سیزدهم به‌طور کلی ۷۴۵ هکتار اراضی به شهر جدید پردیس الحاق شده است؛ همچنین در بخش مسکن مهر تاکنون حدود ۲۰ هزار واحد افتتاح شده و ۸۸۰۰ واحد نیز در حال ساخت است که تزریق بودجه آن‌ها انجام شده است.

وی افزود: طی سه سال اخیر همچنین ۴ ساختمان ادارای و انتظامی، ۸ ساختمان آموزشی در مقاطع مختلف، ۱۰ پارک، ۱۳ مجتمع تجاری، ۳ واحد مسجد و ۸ مجتمع ورزشی احداث و در اختیار مردم قرار گرفته است.

ساخت ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد

ابراهیم مرادی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در ادامه این نشست اظهار کرد: مهمترین پروژه فرودگاه با توجه به فرسودگی ترمینال‌ها احداث ترمینال جدید ۱۰۰ هزار متر مربعی بود که این ترمینال جانمایی شده است و اکنون در حال مذاکره برای تصرف زمین هستیم تا مشکل فشردگی فرودگاه با این کار برطرف شود.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم برای اولین بار در انقلاب زیرسازی مهمترین باند فرودگاه‌های کشور آغاز و این پروژه آبان ۱۴۰۱ افتتاح و حتی سیستم روشنایی باندها توسط جوانان این مملکت انجام شد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ادامه داد: ما تا هفتاد سال سمیلاتور سه‌بعدی نداشتیم و اولین سمیلاتور توسط جوانان کشور افتتاح شد که تأمین فقط نسخه نرم‌افزاری آن از خارج ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه داشت اما تمام هزینه آن با تولید در کشور ۲۰ میلیارد تومان شد. مرادی گفت: اولین مرکز سلامت روان هوانوردی نیز در این مدت افتتاح شد که این را قبلاً نداشتیم و الان تحت خدمت است.

منبع: فارس

نظر شما