شناسهٔ خبر: 67404304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نظارت ۵۰۰۰ نفر بر انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: بیش از ۵۰۰۰ نفر از عوامل شورای نگهبان بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این استان نظارت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن مفید صبح شب گذشته _پنجشنبه هفتم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کل استان کرمانشاه ۱۶۴۵ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار خواهیم داشت و قانون فرآیند رأی‌گیری از ساعت ۸:۰۰ روز _جمعه هشتم تیر_ ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت یعنی تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه خواهد یافت، ضمن اینکه در صورت تمدید این زمان، وزارت کشور آن را اطلاع رسانی می‌کند.

وی با اشاره به فرآیند احراز هویت به صورت الکترونیکی، افزود: برای احراز هویت، داشتن شناسنامه یا کارت ملی کفایت می‌کند، اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد با داشتن گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه نیز احراز هویت می‌شدند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه ادامه داد: پس از احراز هویت الکترونیکی افراد باید رأی خود را به صورت فیزیکی در صندوق بیندازند و فرآیند شمارش آرا نیز به صورت دستی خواهد شد.

حجت‌الاسلام مفید اضافه کرد: نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری می‌توانند در فرآیند شمارش آرا حضور داشته باشند و فرمانداری‌ها باید برای این افراد کارت شناسایی صادر کنند.

وی در خصوص وضعیت اینترنت در سطح استان کرمانشاه عنوان کرد: ما نقاط کور زیادی نداریم و صندوق‌های سیاری که در نقاط کور آرا را جمع‌آوری کرده‌اند برای به‌روزرسانی باید به مکانی که امکان برقراری ارتباط برخط وجود دارد، برود.

وی اضافه کرد: در حقیقت هم نظارت و هم اجرای انتخابات توسط معتمدان مردم انجام می‌شود و نهادهای حاکمیتی تنها بسترساز انتخابات هستند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه از هماهنگی با تمام دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: تاکنون یک جلسه ستاد انتخابات با حضور استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری و یک جلسه با عوامل قضائی در خصوص پیشگیری از تخلفات در استان برگزار شده است و از ظرفیت افرادی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور داشتند استفاده می‌شود، مگر افرادی که امکان همکاری نداشتند و با اعضای علی‌البدل جایگزین شده‌اند.

حجت‌الاسلام مفید گفت: منتظر صدور کارت بازرسان استانی هستیم، همه چینش‌ها را انجام داده‌ایم و مهیای برگزاری انتخابات هستیم.

نظر شما