شناسهٔ خبر: 67352591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری ۸ صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی ۸ صبح پنج‌شنبه به پایان می‌رسد، گفت: اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، دور دوم انتخابات جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، نشست خبری محسن اسلامی ظهر امروز _دوشنبه، چهارم تیرماه _با حضور جمعی از اصحاب رسانه در وزارت کشور برگزار شد.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخاباتی کشوربا بیان اینکه چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه ۸ تیر در داخل و خارج کشور به‌صورت همزمان از ساعت هشت صبح برگزار می‌شود، افزود: از شناسنامه و کارت ملی برای مشخص شدن هویت رأی‌دهندگان استفاده می‌شود.

وی به اصلاح قانون انتخاب پرداخت و تصریح کرد: تفاوت این دوره از انتخابات با انتخابات مجلس شواری اسلامی به‌لحاظ اصلاح قانون به جای ۵ مدرک از ۲ مدرک برای احراز هویت استفاده می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری وزارت کشور از پیش‌بینی ۳۴۴ شعبه رأی برای اخذ رأی ایرانیان خارج کشور خبر داد و گفت: احراز صلاحیت این رای‌دهندگان هم صرفاً با گذرنامه انجام می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: توصیه ستاد انتخابات به رأی دهندگان داخل کشور این است که با استفاده از کارت ملی در انتخابات حضور پیدا کنند. ضمن اینکه در این دوره از انتخابات تعرفه‌های کاغذی مبنای اخذ رأی است.

وی افزود: رأی دهندگان در شعب اخذ رأی یک دستگاه احراز مشاهده خواهند کرد که برای احراز هویت رای‌دهندگان است. ضمن اینکه این دستگاه از رأی تکراری هم جلوگیری می‌کند.

سخنگوی ستاد انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور عنوان کرد: رأی دهندگان در شعب اخذ رأی تعرفه‌ای را دریافت می‌کنند که در آن مکان‌هایی برای نگارش نام نامزد و کد آنها در نظر گرفته شده است. درب صندوق‌های رأی آبی رنگ است و این مشخصه صندوق‌های در نظر گرفته شده برای اخذ رأی‌های انتخابات ریاست جمهوری است.

اسلامی افزود: در حوزه ارسال تعرفه‌های انتخاباتی باید بگویم که تعرفه‌ها برای تمامی استان‌های کشور ارسال شده است. ضمن اینکه اقلام مربوطه هم همانند تعرفه‌ها در سراسر کشور تهیه شده است.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌های لازم به تمامی فرمانداران سراسر کشور ابلاغ شده است. کار تبلیغات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری صبح روز پنج‌شنبه ۷ تیرماه به پایان خواهد رسید و بعد از آن هیچ‌کدام از نامزدها مجاز به انجام تبلیغات نیستند.

اسلامی اضافه کرد: نکته مهم در این میان این است که ما به تمامی هیأت‌های اجرایی توصیه کردیم که اصل بی طرفی را رعایت کنند و هیچ‌گونه جانبداری از نامزدها نداشته باشند.

وی تصریح کرد: پیرامون سلامت انتخابات باید بگوییم که در شعب اخذ رأی همکارانی داریم که شامل اعضا و متصدیان شعبه هستند و بین ۵ تا ۷ نفر هستند. ضمن اینکه در شعب شاهد حضور نماینده فرماندار، نماینده شواری نگهبان، نیروهای حراست فراجا و نمایندگان نامزدها هستند.

اسلامی گفت: اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، دور دوم انتخابات جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در خصوص برگزاری انتخابات در کانادا و آمریکا باید گفت که به دلیل صادر نشدن مجوزهای مربوطه، انتخابات در کانادا برگزار نمی‌شود، ولی در آمریکا انتخابات برگزار می‌شود.

نظر شما