شناسهٔ خبر: 67350583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تبلیغات انتخاباتی ۸ صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد

ستاد انتخابات کشور آمادگی برگزاری انتخابات برای جمعه هشتم تیرماه دارد و دستورالعمل‌های لازم به فرمانداران محترم .. تبلیغات انتخاباتی نامزدها تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه هفتم تیرماه به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: روز جمعه ۸ تیر راس ساعت ۸ صبح انتخابات در سراسر کشور و خارج کشور آغاز می شود.
نشست خبری محسن اسلامی دسخنگوی ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور برگزار شد.اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ستاد انتخابات کشور آمادگی برگزاری انتخابات در هشتم تیر ماه را دارد.
وی با اشاره به ارسال تعرفه‌های رای به استان‌ها گفت: صرفا تعرفه های کاغذی مورد تایید است.سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: روز جمعه هشتم تیرماه رأس ساعت ۸ صبح در کشور و همینطور خارج از انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم خواهیم داشت.

 

وی گفت: مدت زمان اخذ رأی بر اساس قانون ۱۰ ساعت است. به جهت احراز هویت رأی‌دهندگان ما بر اساس قانون یا شناسنامه یا کارت ملی از رأی‌دهنده درخواست داریم و باید همراه آنها باشد. تفاوتی که با انتخابات مجلس دارد آنجا 5 مدرک بود اما اینجا دو مدرک است.
وی گفت: در خارج از کشور ۳۴۴ اخذ رأی در خارج از کشور داریم که با گذرنامه این احراز صورت می‌گیرد. توصیه این است که با کارت ملی رأی دهندگان برای اخذ رأی تشریف بیرند.اسلامی یادآور شد: به لحاظ محدودیت قانونی، انتخابات با تعرفه‌های کاغذی انجام می‌شود. دستگاه الکترونیکی حاضر در شعب اخذ رای برای احراز هویت رأی دهندگان است که دارای شرایط هستند.وی گفت: بعد از احراز و اینکه رأی‌دهنده محترم این امکان فراهم است که رأی دهد تعرفه‌ای را دریافت می‌کنند که با طراحی ایرانی اسلامی طراحی شده است.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در صندوق‌هایی که در تمام شعب درب آن آبی است که فرایند اخذ رأی را شامل می‌شود.
اسلامی اضافه کرد: ستاد انتخابات کشور آمادگی برگزاری انتخابات برای جمعه هشتم تیرماه دارد و دستورالعمل‌های لازم به فرمانداران محترم .. تبلیغات انتخاباتی نامزدها تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه هفتم تیرماه به پایان می‌رسد.

 

وی درباره تعداد شعب اخذ رای گفت: تعداد کل شعب اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری ۵۸۶۴۰ شعبه است که ۳۴۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵۲۱۵ شعبه سیار است.اسلامی تصریح کرد: عوامل اجرایی شعب هم امروز نهایی شدند و اسامی همه عوامل اجرایی شعب در دستگاه احراز ثبت شده است.اسلامی در پاسخ به این‌ سوال که انتخابات در چه صورت به دور دوم کشیده می‌شود، گفت: چنانچه هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان را به دست نیاورند، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود و دو نامزدی که بیشترین رأی را در مرحله اول به دست آوردند، در مرحله دوم با یکدیگر رقابت می‌کنند.وی اضافه کرد: در صورتی که این اتفاق بیفتد، جمعه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳، مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد./ فارس
حجم ویدیو: 11.92M | مدت زمان ویدیو: 00:02:37 دانلود ویدیو

نظر شما