شناسهٔ خبر: 67349012 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

برخی چهره‌های مشهور ایرانی این‌روزها به غار پناه‌ برده‌اند!

هشت تیر که فرا برسد انتخابات چهاردهم برگزار خواهد شد. صحنه انتخابات ۱۴۰۳ اما یک تفاوت آشکارا دارد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشت تیر که فرا برسد انتخابات چهاردهم برگزار خواهد شد. صحنه انتخابات ۱۴۰۳ اما یک تفاوت آشکارا دارد. اینکه حضور چهره‌های مطرح یا به عبارتی سلبریتی‌ها به پررنگی گذشته نبوده یا حداقل اینطور به نظر می‌رسد. البته در این میان تصاویری از حضور چهره‌های ورزشی یا سینمایی در ستاد کاندیداها دیده می‌شود که البته در مقایسه با ادوار گذشه انگار در این مورد هم با افت محسوسی روبرو هستیم.

 

برخی چهره‌های مشهور ایرانی این‌روزها به غار پناه‌ برده‌اند!

در این میان شنیده‌ها حاکی‌ از آن است که علیرضا دبیر، رئیس فدارسیون کشتی از محمدباقر قالیباف حمایت کرده و برخی اکانت‌های توئیتری نزدیک به این کاندیدا هم این خبر را تایید کرده‌اند. البته که کشتی‌گیر سابق و همواره خبرساز پیش‌تر در شورای شهر هم با قالیباف مناسبات کاری و نزدیکی داشته و انتظار هم می‌رفت که از شهردار سابق تهران حمایت کند.

البته اردوی قالیباف یک حامی سرسخت دیگر هم دارد، مجید سمیعی. خب آقای سمیعی طی همه این سال‌ها به ایران رفت و آمد داشته و نشان داده و حتی سابقه درمان چهره‌های برجسته سیاسی نظیر آیت‌الله هاشمی شاهرودی نیز در کارنامه کاری‌اش قرار دارد. او در حمایت از رئیس کنونی مجلس گفته: "قالیباف واقعاً فردی سازنده است و به‌طور مثال حتی در روزهای جمعه که باید استراحت کنند، ساعت ۶ صبح از پیشرفت پروژه بازدید می‌کرد. چهره ماندگار علمی ایران و جهان. بی‌شک در این ارثیه ماندگاری که از خودم برای مردم ایران به یادگار می‌گذارم، افراد برجسته‌ای نظیر دکتر قالیباف سهم و نقش داشته‌اند."

برخی چهره‌های مشهور ایرانی این‌روزها به غار پناه‌ برده‌اند!

اما مورد بعد که شاید اظهارات اخیرش کمی بوی حمایت بدهد داریوش ارجمند است. او که از مدافعان ادامه راه شهید رئیسی هم هست، به نظر می‌رسد تمایل به حضور سعید جلیلی در پاستور دارد و احتمالا روز جمعه هم همانطور که با عشق به رئیسی رای داده بود این کار را برای جلیلی تکرار خواهد کرد. اما خب نکته قابل تامل درباره ارجمند این تغییر موضع اوست چرا که سال 92 حامی روحانی بود و حالا در جناح مقابل او ایستاده. نوعی چرخش که البته توسط همکارانش به تناوب تکرار می‌شود.

اما در اردوی پزشکیان هم خبرهایی هست. تجمع هواداران او در سالن شهید شیرودی و حضور چند تن از اعضای کابینه حسن روحانی روز گذشته خبرساز شد. در این مراسم اما رسول خطیبی، علی فتح‌الله‌زاده و بهنام محمودی هم حضور داشتند. شیدا خلیق و کیوان ساکت‌اف، زوج تازه سینمای ایران هم کاندیدای مطلوبشان را پزشکیان اعلام کرده‌اند. البته که قابل حدس بود با توجه به مواضع پزشکیان چهره‌های هنری، بیشتر هم با او همراهی می‌کردند و بعید هم نیست این اتفاق در روزهای باقی‌مانده تا انتخابات باز هم تکرار شود.

برخی چهره‌های مشهور ایرانی این‌روزها به غار پناه‌ برده‌اند!

اما خب همانطور که گفتیم این حجم از حمایت شاید در انتخابات 88 یا 92 رنگ و بوی دیگری داشت و تنور انتخابات را هنرمندان بیشتر گرم می‌کردند. مثلا بهار 92، حدود 140 هنرمند با انتشار بیانیه‌ای از حسن روحانی حمایت کردند و خب شاید چنین پایگاه مستحکمی برای یک کاندیدا به سبدش میلیون‌ها رای بریزد. اهمیت حضور افرادی که تریبون دارند در چنین بزنگاه‌های حساسی به خوبی مشهود است.

اما خب هستند کسانی نظیر علی دایی و کریم باقری هم که علی‌رغم شایعاتی پیرامون حمایت از مسعود پزشکیان با انتشار استوری‌هایی جداگانه این اخبار را شایعه خواندند و به کلی حمایت از هر کاندیدایی را منکر شدند. انگار قرار نیست تنور 1403 به گرمی گذشته باشد. ب

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما