شناسهٔ خبر: 67342561 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید بعدازظهر امروز دوشنبه مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که این شرایط با وزش باد نسبتا شدید و افزایش ابرها همراه می شود.

وی یادآور شد: بر این اساس بارش های پراکنده باران نیز برای بعدازظهر امروز پیش بینی شده است که این بارشها به تناوب با شدت و ضعف تا اواخر هفته جاری ادامه خواهد یافت.

سلطانی به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند بارش ها فراگیر و گسترده نیست اما می تواند در برخی نقاط شدت زیادی داشته باشد که این شرایط موجب آبگرفتکی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها می‌شود.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: طی این مدت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد و توقف نکنند و به دلیل وقوع رعد و برق در فضای باز و ارتفاعات حضور نیابند.

سلطانی با بیان اینکه تغییر قابل ملاحظه ای به لحاظ دمایی تا آخر هفته جاری روی نخواهد داد، دمای فعلی شهر زنجان را ۲۱ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۵ و ۳۰ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۶ و ۲۹ درجه، آب‌بر ۲۲ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۸ و ۳۰ درجه،‌ سلطانیه ۱۴ و ۳۵ درجه و ماهنشان ۲۰ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

نظر شما