شناسهٔ خبر: 67278111 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رگبار باران و رعد و برق در استان زنجان پیش بینی شد

کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی روزهای آینده در برخی مناطق استان رگبار باران، بارش‌های پراکنده و وقوع رعد و برق پیش بینی شد.

صاحب‌خبر -

ارسطو محمدی کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است که در بعدازظهرها شاهد وزش باد و افزایش ابر خواهیم بود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، اظهار داشت: وقوع بارش های رگباری محلی و نقطه ای و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها تا آخر هفته دور از انتظار نیست.

محمدی به هم استانی ها توصیه کرد:‌ طی این مدت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد و توقف نکنند و در ارتفاعات نیز به جهت وقوع رعد و برق حضور نیابند.

وی ادامه داد: طی روزهای پیش رو دمای هوا در مناطق مختلف استان به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

محمدی، دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۳ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۴ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۱ درجه، آب‌بر ۲۳ و ۳۵ درجه، قیدار ۱۲ و ۳۰ درجه،‌ گرماب ۱۳ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

نظر شما