شناسهٔ خبر: 67304846 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ناپایداری‌های جوی در زنجان تداوم می‌یابد

کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: شرایط جوی ناپایدار حاکم در منطقه امروز شنبه و طی روزهای آینده همچنان ادامه می‌یابد.

صاحب‌خبر -

مرتضی قدیمی گفت: تا پیش از ظهر امروز آسمان استان زنجان صاف تا قسمتی ابری برای اغلب مناطق استان پیش بینی شده است که در هنگام بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد تا آستانه نسبتا شدید و افزاش پوشش ابرها انتظار می رود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی گاهی با رگبار پراکنده باران و رعد و برق های متناوب همراه می شود، یادآور شد: در مجموع بارش قابل توجهی را طی روزهای پیش رو انتظار نداریم اما به دلیل ماهیت همرفتی بارش ها در این فصل به صورت محدود و محلی رشد ابرها موجب رگبارهای شدید باران خواهد شد.

قدیمی اظهار داشت: بر این اساس احتمال آبگرفتگی معابر،‌ سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها وجود دارد که به هم استانی ها توصیه می شود از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: به دلیل احتمال وقوع رعد و برق های متناوب صعود به ارتفاعات نیز می تواند با خطر برخورد صاعقه همراه باشد.

قدیمی با بیان اینکه روزهای آینده تغییرات قابل توجه دمایی نخواهیم داشت، گفت:‌ طی شبانه روز گذشته سجاس با ۱۲ درجه کمترین و چورزق با ۳۹ درجه سانتگیراد بیشترین دما را ثبت کردند.

وی، دمای فعلی شهر زنجان را ۲۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

نظر شما