شناسهٔ خبر: 67323838 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بارش‌های رگباری و وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارشهای رگباری،‌ رعد و برق و سرعت وزش باد بعدازظهر امروز یکشنبه در مناطق مختلف استان شدت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان قستی ابری تا ابری بوده و این شرایط در برخی مناطق با بارشهای رگباری پراکنده و رعد و برق همراه است.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی به تناوب تا آخر هفته ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: طی روزهای پیش رو اغلب در بعدازظهرها، بارشهای رگباری و رعد و برق پیش بینی شده است و وزش باد نیز به صورت لحظه ای به حد نسبتا شدید می رسد.

سلطانی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده برای استان، یادآور شد:‌ با توجه به ماهیت بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه ها وجود دارد.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و به دلیل احتمال وقوع رعد و برق های متناوب از صعود به ارتفاعات و حضور در فضای باز اجتناب کنند.

سلطانی با بیان اینکه طی روزهای آینده به لحاظ دمایی تغییر محسوسی نخواهیم داشت، دمای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۹ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۸ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۷ و ۳۱ درجه، آب‌بر ۲۱ و ۳۸ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۲ درجه،‌ سلطانیه ۱۴ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۲۰ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

نظر شما