شناسهٔ خبر: 67337675 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

ادموند بزیک گفت: من تیم انگلیس را دوست داشتم اما واقعیت این است که حضور ناامیدکننده‌ای در این بازی‌ها داشته است. از نظر فوتبالی، به‌رغم اینکه تیم آلمان را دوست ندارم اما باید اعتراف کنیم که حضور قابل قبولی در این رویدادها دارد و حتی از نظر شانس قهرمانی هم فکر می‌کنم آلمان یا اسپانیا شانس بالاتری دارند.

آرزو دارم روزی سرمربی پرسپولیس شوم!

آرزو دارم روزی سرمربی پرسپولیس شوم!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ ادموند بزیک بازیکن باسابقه فوتبال ایران، همزمان با برگزاری بازی‌های جام ملت‌های اروپا و در حاشیه حضور در ویژه‌برنامه یورو ۲۰۲۴، در گفت‌وگو با عصرایران درباره کیفیت این بازی‌ها گفت: تا به امروز بازی‌های بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم و فوتبال‌دوستان واقعا از تماشای آن لذت برده‌اند. گویی هیچ تیمی از قبل بازنده نیست و همه برای یک بازی زیبا به زمین می‌آیند. شاهد هستیم که همه تیم‌ها در فاز هجومی خوب ظاهر شده‌اند و تلاش دارند به نتیجه‌ای که می‌خواهند برسند.

وی تأکید کرد: همه تیم‌ها از نظر تاکتیکی در سطح بسیار خوبی هستند و این یک واقعیت است که فوتبال امروز بسیار تاکتیکی شده است. البته مثل همیشه، همچنان هر تیمی به ستاره‌هایش افتخار می‌کند.

این فوتبالیست باسابقه درباره بازی‌هایی که او را شگفت‌زده کرده‌اند هم گفت: بازی ترکیه و گرجستان به معنای واقعی شگفت‌زده‌ام کرد چون شاهد یک بازی سریع و بسیار خوب بودیم. در این بازی رکورد شوت به سمت دروازه‌ها هم شکست.

وی ادامه داد: تا به اینجا معتقدم گرجستان و آلبانی پدیده‌های «یورو ۲۰۲۴» هستند. این دو تیم از نظر تیمی واقعا خوب ظاهر شده‌اند. از نظر من پدیده آن تیمی است که خوب ظاهر می‌شود و متناسب با دارایی‌هایی که در اختیار داشته، به خوبی در میدان درخشیده است. برهمین اساس معتقدم گرجستان و آلبانی تا به امروز به‌خوبی از داشته‌های خود استفاده کرده‌اند و نتیجه هم گرفته‌اند. آلبانی در گروه بسیار سختی قرار گرفته اما دو بازی اولی که از آن‌ها دیده‌ایم بسیار خوب بوده است.

ادموند بزیک درباره پخش زنده بازی‌های فوتبال در بسترهای مجازی و خارج از قاب تلویزیون تأکید کرد: در هر عرصه‌ای وقتی فضا رقابتی می‌شود، کیفیت هم بالا می‌رود و هر کسی مجبور می‌شود بهترین کار را ارائه کند تا دیده شود. در همین فضای پخش پلتفرمی هم اگر امروز تنها آپارات اسپرت امکان پوشش دیدارها را داشت، شاید کیفیت امروز را پیدا نمی‌کرد اما وقتی رقابت وجود دارد، طبیعتا خروجی آن هم بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد. در فضای رقابتی مخاطب می‌تواند دست به انتخاب بزند و دیگر فضا انحصاری نیست.

این بازیکن سابق فوتبال، درباره عجیب‌ترین تجربه‌های خود در دوران بازیکنی در لیگ‌های داخلی گفت: واقعا فوتبال ایران در هر دوره‌ای پر از اتفاقات عجیب و شگفت‌انگیز است! بخشی از این شگفتی هم خارج از زمین فوتبال و مربوط به آدم‌هایی است که در اتاق‌های فدارسیون رقم می‌خورد. عجیب‌ترین اتفاقات هم مربوط به امتیازاتی است که به تیم‌ها داده و بعدتر از آن‌ها پس گرفته می‌شود!‌ از طرفی سقف بودجه تیم‌ها هم عجیب است. وقتی قرار است یک تیم داخلی به یک رویداد فوتبالی در منطقه برود، در مقابل تیم‌های عربی که هیچ محدودیت مالی ندارند، نمی‌تواند سقف بودجه داشته باشد. با این نگاه شاید تا صد سال آینده هم نتوانیم به نتیجه برسیم.

بزیک در پاسخ به این پرسش که اگر قرار بود یک تیم منتخب را راهی بازی‌های «یورو ۲۰۲۴» کند و امکان استفاده از فوتبالیست‌های ایرانی را هم داشت، کدام فوتبالیست را انتخاب می‌کرد، گفت: به نظرم مهدی طارمی می‌توانست حضور موفقی داشته باشد. بازیکنانی که تجربه بازی در این میادین را دارند، مانند مهدی طارمی و یا سردار آزمون، طبیعتا شانس بالاتری برای موفقیت در این میدان هم دارند. از میان بازیکنان لیگ برتر هم فکر می‌کنم مهدی ترابی می‌توانست انتخاب بهتری باشد.

وی درباره آرزوهایی که همچنان در عرصه فوتبال دارد هم گفت: البته من که سال‌هاست از دوران بازکنی‌ام سپری می‌شود اما قطعا همه بازیکنان دوست دارند زمانی در تیم‌های بزرگ حضور داشته باشند و تجربه‌های خود را به بازیکنان جوان این تیم‌ها منتقل کنند. من حدود ۱۵ سال است که در تیم‌های پایه مشغول به کار هستم و علاقه دارم آرام‌آرام سراغ رده‌های بالاتر بروم. در همین مسیر هم یکی از آرزوهایم این است که مربی تیم پرسپولیس بشوم.

این فوتبالیست باسابقه درباره تیم مورد علاقه‌اش در بازی‌های «یورو ۲۰۲۴» گفت: من تیم انگلیس را دوست داشتم اما واقعیت این است که حضور ناامیدکننده‌ای در این بازی‌ها داشته است. از نظر فوتبالی، به‌رغم اینکه تیم آلمان را دوست ندارم اما باید اعتراف کنیم که حضور قابل قبولی در این رویدادها دارد و حتی از نظر شانس قهرمانی هم فکر می‌کنم آلمان یا اسپانیا شانس بالاتری دارند.

تیم ملی فرانسه هم خوب است و به مراحل بالاتر می‌آید اما فکر می‌کنم شانس اصلی برای قهرمانی آلمان باشد. اسپانیا هم به‌رغم آنکه تیم خوبی دارد ولی در ادامه به‌واسطه جوانی‌اش، اذیت شود.

۲۵۸ ۲۵۸

نظر شما