شناسهٔ خبر: 67332112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید استاندار ایلام بر ایجاد بازارچه مرزی چیلات بین استان‌های ایلام و میسان عراق

استاندار ایلام با اشاره به مزیت‌های خاص مرز چیلات دهلران، گفت: ایجاد بازارچه مشترک بین ۲ استان ایلام و میسان عراق تا زمان صدور مجوز لازم از سوی دولت عراق برای بازگشایی مرز چیلات می تواند زمینه‌ساز تبادلات تجاری بیشتر بین این دو استان باشد.

صاحب‌خبر -

حسن بهرام‌نیا در نشست مشترک استانداران ایلام و میسان عراق اظهار کرد: استان مرزی ایلام از گذشته‌های دور به واسطه همجواری با کشور عراق دارای اشتراکات قومی، مذهبی، تجاری و فرهنگی زیادی با استان های همجوار خود در این کشور بوده است.

وی با بیان اینکه به واسطه این اشتراکات دینی و قومی مراودات تجاری ۲ استان ایلام و میسان وجود داشته است، افزود: ظرفیت‌های تجاری، گردشگری، توریستی و درمانی در شهرستان دهلران زمینه مناسبی در راستای گسترش مناسبات بین این ۲ استان ایلام و میسان عراق است.

استاندار ایلام یادآور شد:در راستای تقویت این طرفیت‌ها، تکمیل زیرساخت های مرز چیلات شهرستان دهلران در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

بهرام‌نیا افزود: استان ایلام و شهرستان دهلران ظرفیت‌های بالقوه‌ای از کشاورزی، گردشگری، نفت و گاز، تجارت، پتروشیمی، سیمان، تولید برق و سایر موارد مرتبط با انرژی را دارد و بر این اساس استان ایلام آماده بازگشایی مرز چیلات در مقطعی که استان میسان اعلام آمادگی کند را دارد.

وی تاکید کرد: این آمادگی در استان ایلام، باتوجه به ظرفیت های شهرستان مرزی دهلران و مرز چیلات برای انجام تبادلات بازرگانی، گردشگری، مذهبی و خدمات فنی و مهندسی با استان میسان وجود دارد.

نظر شما