شناسهٔ خبر: 67332410 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار میسان عراق:

از بازگشایی مرز چیلات دهلران استقبال می‌کنیم

استاندار میسان عراق گفت: به عنوان حکومت محلی بسیار راغب به افتتاح مرز چیلات هستیم، این مرز ویژگی‌هایی خاصی، چون نزدیکی به راه‌های دسترسی عراق را داشته و در واقع نزدیک‌ترین راه به استان‌های ایلام، واسط و میسان است.

صاحب‌خبر -

حبیب‌ ظاهر الفرطوسی در نشست مشترک استانداران ایلام و میسان عراق اظهار داشت: ارتباط بین دو کشور ایران و عراق تنها برای منافع نیست، بلکه این ارتباط قلبی است و ریشه در اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور است.

وی در خصوص بازگشایی مرز چیلات دهلران افزود: باید اطلاعات لازم در خصوص چگونگی میزان تردد کالا و مسافر از این مرز به ما ارائه شود تا به راحتی بتوانیم مشخصات کامل این مرز را به هیات مرکزی پایانه‌های مرزی عراق برای موافقت دولت مرکزی ارایه دهیم.

استاندار میسان عراق یادآور شد: از استاندار ایلام درخواست می‌کنیم که برای سهولت در نتیجه گیری مباحث مطرح شده یک رابط دوطرفه برای پیگیری امور دو استان در امورات و بخش‌های بیان شده انتخاب و معرفی شود.

وی تاکید کرد: آمادگی خود را جهت ارتباطات فرهنگی، علمی، اقتصادی، آموزشی، نظامی، سیاسی و گردشگری با استان ایلام اعلام می‌کنیم و تمامی تلاش خود را برای بهبود این تعاملات انجام خواهیم داد.

استاندار میسان عراق به ویژگی خاص این این مرز اشاره داشت و گفت: این نقطه مرزی نزدیکترین راه به بزرگراه اصلی عراق است که با ۲۴ کیلومتر راه از بصره به واسط و بغداد وصل می‌شود.

وی مطرح کرد: ما هم از بازگشایی مرز چیلات استقبال می‌کنیم، اما ابتدا باید بدانیم قرار است چه مقدار کالا از طریق این مرز وارد کشور عراق شود، موافقت ما برای بازگشایی این مرز شرط لازم بوده، اما بازگشایی رسمی منوط به موافقت هیات پایانه‌های مرکزی عراق است.

حبیب‌ظاهر الفرطوسی استاندار میسان کشور عراق روز یکشنبه با استقبال رسمی حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام وارد مرز بین المللی مهران شد.

حضور در نشست مشترک با استاندار ایلام به‌منظور ارتقا هر چه بیشتر مناسبات، توسعه و تعمیق همکاری‌های دوجانبه بین ۲ استان ایلام و میسان عراق و بحث و گفتگو و تبادل‌نظر برای بازگشایی بازارچه چیلات، هدف سفر الفرطوسی استاندار میسان کشور عراق به استان ایلام است.

منبع: ایرنا

نظر شما