شناسهٔ خبر: 67330624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در همدان برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان: مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان، گفت: امسال در سطح استان همدان جشن ۱۰ کیلومتری غدیر را برگزار خواهیم کرد که البته در همدان این مسیر دو کیلومتر بوده و از میدان آرامگاه تا پیاده راه اکباتان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت عید غدیر خم، اظهار داشت: با بیان اینکه برگزاری برنامه جشن 10 کیلومتری غدیر مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت

وی گفت: توجه به نیازهای روز مخاطب، نوآوری در این عرصه با ادبیات جدید از جمله وظایف تبلیغات اسلامی است و در همین راستا نیز جشن غدیر طراحی شد. جشنی که سال قبل در 24 مرکز استان و 70 شهرستان برگزار و امسال نیز در همه 31 استان کشور برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در کل استان همدان نیز سال قبل جشنی برگزار شد که در مجموع 18 کیلومتر شده بود، اما امسال فضا را متراکم‌تر دیده‌ایم تا حضور و فعالیت موکب‌ها بیشتر شود. با این اوصاف در کل استان همدان جشن 10 کیلومتری را برگزار خواهیم کرد که البته در همدان این مسیر دو کیلومتر است و از میدان آرامگاه تا پیاده‌راه اکباتان خواهد بود.

ارتقایی با بیان اینکه شادپیمایی 4 هزار نفری نوجوان از میدان امام (ره) به سمت حسینیه امام خمینی در صبح عید و همچنین برگزاری پیاده روی خانوادگی در برخی شهرستان ها از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است ادامه داد: مردم باید در کارها و برنامه ها مشارکت داشته باشند چرا که بدون حضور مردم کاری پیش نرفته و مشکلی حل نخواهد شد از این رو در این عرصه نیز ما فقط تسهیل‌گر امور بوده و کارها توسط مردم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا مباهله رویکرد ما برگزاری جشن و سرور بوده و نیاز نیست پیش از موعد به استقبال محرم رفت، مطرح کرد: در محرم نیز با کنشگران خود صحبت کرده و برنامه‌ها را با محوریت پویش زندگی با آیه‌ها و نظریه مقاومت اجرایی خواهیم کرد، همچنین رسانه هیئت طراحی شده و دوره آموزشی با این رویکرد برای هیئت‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان مطرح کرد: 685 موکب در 10 شهرستان  برپاشده و 750 هزار پرس غذا تهیه و توزیع خواهد شد همچنین اطعام 110 دیگ غدیر در 7 شهرستان نیز اجرایی می شود. علاوه بر این در خود همدان در 330 دیگ غذا طبخ خواهد شد.  علاوه براین 25 نقطه برای جنگ شادی در نظر گرفته شده و 1250 محفل جشن و 20 کاروان خودرویی و موتوری هم فعال خواهند بود. در 10 نقطه نیز خطبه خوانی غدیر اجرا شده و پویش هایی مانند تخفیف به عشق علی (ع)، دست بوسی پدران، هر خانه یک پرچم نیز برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما