شناسهٔ خبر: 67331090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۸۵ موکب برای جشن غدیر در همدان ثبت‌نام کردند

همدان-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تشریح مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر در استان گفت: ۶۸۵ موکب در ۱۰ شهرستان همدان برای حضور در جشن غدیر ثبت نام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مهدی ارتقایی روز یکشنبه در نشست خبری، رویکرد برپایی جشن های دهه ولایت و امامت را با محوریت مردم برشمرد و اظهار کرد: میزبان اصلی مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر مردم هستند.

وی ادامه داد: در شهر همدان از ابتدای خیابان بوعلی آرامگاه، پیاده‌راه امام خمینی(ره) و در ابتدای پیاده راه اکباتان به طول ۲ کیلومتر موکب برپا می‌شود و نیز در شهرستان کبودرآهنگ به طول ۲ کیلومتر، سایر شهرستان‌های استان به طول یک کیلومتر و در قروه درگزین به طول ۵۰۰ متر برپا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: توزیع ۷۵۰ هزار پرس غذا، اطعام ‌۱۱۰ دیگ غذا با عنوان اطعام غدیر در هفت شهرستان استان و طبخ ۳۳۰ دیگ غذا در شهر همدان، برپایی ۲۵ جنگ شادی، برپایی هزار و ۲۵۰ محفل جشن در محلات، راه اندازی ۲۰ کاروان خودرویی و موتوری در استان، برگزاری ۱۰ محفل خطبه خوانی غدیر در ۱۰ محل، اجرای پنج نمایش خیابانی با موضوع غدیر در استان همدان پیش بینی شده است.

حجت الاسلام ارتقایی گفت: برگزاری پویش تخفیف "به عشق علی تخفیف می‌دهم" و پویش "به عشق علی دست‌بوسی پدران" و شکرانه از اینکه پدران محبت و عشق علی را در وجود ما ایجاد کردند، از جمله برنامه‌های اجرایی دهه امامت و ولایت در استان همدان است.

وی از راه اندازی پویش "هر خانه یک پرچم" خبر داد و افزود: دوستداران اهل بیت(ع) برای تهیه پرچم جشن عید غدیر می‌توانند به محل ستاد مردمی غدیر در تالار قرآن مراجعه کنند و همچنین پیاده‌روی خانوادگی و شادپیمایی نوجوانان قرآنی از میدان امام خمینی(ره) به سمت حسینیه امام خمینی(ره) صبح روز عید غدیر انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: طرح "محراب سبز" در همدان از نیمه خرداد در ۲۶ پارک و تفرجگاه همدان آغاز شده است و نماز جماعت مغرب و عشا و پرسش و پاسخ دینی در فضاهای آزاد شهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ارتقایی با اشاره به راه اندازی قرارگاه حوزوی جهاد تبیین افزود: در چهار ماه گذشته ۲ اجلاسیه مبلغان استان با رویکرد جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در مرحله اول با حضور هزار و ۲۵۰ مُبلغ و در اجلاسیه دوم با حضور ۹۰۰ مُبلغ برگزار شد.

وی اظهار کرد: مراسم گرامیداشت چهلم شهدای خدمت در مساجد استان در حال برگزاری است و نیز پویش چهل چراغ خدمت به نیت این شهدا در استان اجرا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در راستای کمک به افزایش مشارکت انتخاباتی کافه گفت‌وگو و تریبون آزاد در شهرستان‌های مختلف استان راه اندازی شده است و این کافه در محل میدان امام خمینی(ره) همدان با حضور بسیج دانشجویی روزانه با حضور و گپ و گفت حدود ۷۰۰ نفر از مردم در حال اجرا است.

حجت الاسلام ارتقایی وظیفه اصلی تبلیغات اسلامی را جهاد تبیین برشمرد تصریح کرد: در همدان فضای همسویی بین نهادهای فرهنگی وجود دارد.

نظر شما