شناسهٔ خبر: 67328728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برپایی جشن‌های غدیر در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه کرمانشاه

زهرا مرادی

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برپایی جشن‌های غدیر در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مجید میرزایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: جشن های «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» به مناسبت عید غدیر خم در آستان مبارک ۳۱ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

میرزایی افزود: برپایی جشن‌های عید تا عید در امامزادگان و بقاع متبرکه استان از عید قربان شروع شده و تا عید غدیر ادامه خواهد داشت و اوج برپایی این جشن‌ها در روز عید غدیر خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه  برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی، مدیحه سرایی و شعرخوانی با موضوع ولایت را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بقاع متبرکه عنوان کرد و افزود: قرائت خطبه غدیر، تقدیر از سادات خادم بقاع متبرکه، اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان، قرائت میثاق نامه در عید غدیر و پذیرایی از میهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی از دیگر برنامه‌هایی است که عید غدیر در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اطعام در آستانه عید غدیر  از محل عواید موقوفات استان، گفت: به مناسبت عید غدیر هفت هزار  پُرس غذای گرم در استان تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد. 

وی با بیان اینکه روز عید غدیر فرصت خوبی برای پرداختن به مسأله امامت و ولایت است، افزود: جشن‌های عید غدیر با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت و اجرای امینانه نیات واقفان مرتبط با غدیر و امام علی(ع) برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در کنار جشن‌های مردمی که در سطح جامعه و به ویژه در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود، باید به موضوع غدیر شناسی هم پرداخته شود.

 انتهای پیام
 

نظر شما