شناسهٔ خبر: 67314322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲ طرح عمرانی اوقاف استان یزد با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است

یزد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: ۱۲ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در ۱۵۷ هزار مترمربع در امامزادگان و بقاع متبرکه زیرپوشش اوقاف استان در دست اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " رضا صادقی " روز شنبه به مناسبت دهه امامت و ولایت در نشستی با خبرنگاران استان افزود: این طرح‌ها با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد در حال ساخت است و نقش مهمی در استفاده بهتر و بیشتر از این مکان‌های مقدس و تامین رفاه مردم دارد.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های تکریم دهه امامت و ولایت در استان گفت: برپایی جشن‌های فرهنگی با حضور اقشار مختلف مردم در ۶۰ امامزاده و بقاع متبرکه و همچنین توزیع بیش از ۲۵ هزار وعده غذا نیز بر اساس نیت واقفان انجام می‌شود .

این مسئول با بیان اینکه در یکسال گذشته ۱۹۴ موقوفه جدید در استان ثبت، شناسایی و احیاء شده است، بیان کرد: هم‌اکنون اصلی ترین نیاز استان در زمینه وقف، ساخت مسکن برای جوانان برای ترویج ازدواج و همچنین گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

صادقی از برگزاری طرح نشاط معنوی در ۲۲ امامزاده استان در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خبرداد و گفت: این طرح در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی به صورت مشارکت با سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌شود.

۱۲ طرح عمرانی اوقاف استان یزد با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است

وی همچنین از برگزاری برنامه‌های مختلف دیگر به مناسبت دهه امامت و ولایت در بقاع و امامزادگان استان شامل آیین غبارروبی امامزادگان، مسابقه خطبه خوانی غدیر، قرائت زیارت جامعه کبیره و راه اندازی کاروان‌های شادی خبر داد..

مدیرکل اوقاف و امورخیریه یزد با بیان اینکه مردم یزد در راستای ترویج فرهنگ غدیر موقوفات خوبی داشته و دارند، تصریح کرد: تنها در ۲ قنات زارچ و ندوشن که اخیرا موفق به دریافت سند مالکیت برای آنها شدیم در مجموع ۱۴۰ رقبه با نیت غدیر وجود دارد.

بیش از ۱۴ هزار و ۶۳۹ موقوفه منفعتی و انتفاعی، ۴۶ هزار و ۲۲۰ رقبه و ۱۵۹ امامزاده و بقاع متبرکه در استان وجود دارد و ۷۴ درصد موقوفات استان یزد زراعی است که درآمد اندکی دارد و بیش از ۹۰ درصد موقوفات بدون حق است.

نظر شما