شناسهٔ خبر: 67304078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰۸ بقعه امامزادگان مازندران میزبان برگزاری جشن‌های غدیر

ساری-ایرنا- مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری باشکوه جشن‌های عید غدیر با موضوع "ولایت علوی، اکمال دین نبوی" در ۳۰۸ بقعه امامزادگان استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی روز شنبه افزود: در طول این دهه، هر شب و به صورت گردشی در صحن یکی از بقاع شاخص استان، جشن‌های شاد با حضور سخنران و مداح شاخص، گروه سرود و اجرای مسابقه، برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان و دیگر برنامه‌های متنوع در حال برگزاری است.

وی مدیحه سرایی، شعرخوانی با موضوع ولایت و اجرای برنامه مشاعره از جمله برنامه های پیش بینی شده در برخی بقاع دانست و ادامه داد: قرائت خطبه غدیر، تقدیر از سادات خادم بقاع متبرکه، اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان، قرائت میثاق نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی از دیگر برنامه‌هایی است که در عید غدیر در بقاع متبرکه در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: این جشن ها با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با غدیر و امام علی (ع) انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ولایت مداری مردم مازندران در طول تاریخ به اثبات رسیده است، اظهار داشت: این استان از لحاظ تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه جزء استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود که این مسأله نشان دهنده پیروی مردم این استان از اهل بیت (ع) و نوادگان آن‌ها دارد.

نظر شما