شناسهٔ خبر: 67326754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصوبه تشکیل اتاق اصناف کشاورزی چهارمحال و بختیاری عملیاتی شد

شهرکرد-ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصوبه هیأت‌وزیران برای تشکیل اتاق اصناف کشاورزی گفت: این مصوبه از زمستان سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و اکنون در استان عملیاتی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به‌نقل از سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر در آیین افتتاحیه اتاق اصناف کشاورزی استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد، تاکید کرد: اعطای پروانه کشاورزی به کشاورزان یک امر حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۳ اتحادیه‌ کشاورزی در چهارمحال و بختیاری افزود: برای تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در هر شهرستان به ۲ اتحادیه نیاز است.

برزگر به تشکیل اتحادیه‌های جدید و تعیین‌تکلیف اتحادیه‌های قدیمی اشاره و تصریح کرد: این مساله باید به سرعت انجام شود.

وی یادآور شد: اتاق اصناف کشاورزی استان به حمایت نیاز دارد و باید در تصمیم‌سازی‌ها دیده و در کارگروه‌ها و شوراهای مرتبط استان دعوت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بخش خصوصی را زبان گویای فعالان این حوزه دانست و اظهار داشت: اتاق اصناف کشاورزی می‌تواند مطالبات کشاورزان را پی‌گیری کند.

برزگر گفت: باید تلاش کنیم تا هر چه سریع‌تر پروانه‌های بخش کشاورزی صادر و در گام نخست باید برنامه‌ریزی برای رسیدن به ۱۵ هزار پروانه کسب کشاورزی انجام شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

یک‌چهارم تولید ناخالص داخلی و یک‌پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد زمین‌های چهارمحال و بختیاری زیرکشت محصولات مختلف است.

نظر شما