شناسهٔ خبر: 67957288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس مرکز بهداشت و درمان بروجرد:

جامعه پرخطر بیماری تب دنگی سالمندان، بیماران خاص و کودکان هستند

زهره گودرزی

رئیس مرکز بهداشت و درمان بروجرد گفت: جامعه هدف و پرخطر بیماری تب دنگی سالمندان، بیماران خاص و کودکان هستند.

صاحب‌خبر -

زهرا کردی امروز (نهم مردادماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه تاکنون ابتلا به تب دنگی در بروجرد وجود ندارد، اظهار کرد: ۲ مورد مشکوک در بروجرد مورد بررسی قرار گرفت که تب دنگی نبود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون به خاطر گرمای هوای نگرانی کمتری بابت فعالیت پشه ائدس وجود دارد زیرا فعالیت این پشه در گرما کم است اما باید آمادگی برای شهریور تا مهرماه وجود داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان بروجرد اضافه کرد: درمان اولیه برای تب دنگی استامینوفن و مایع درمانی است که در این زمینه کمبودی وجود ندارد و آمادگی کامل برای ارائه دستورالعمل‌های شرح وظایف دستگاه‌های مختلف در شهرستان وجود دارد.

کردی بیان کرد: پشه ائدس در آب‌های راکد فعالیت می‌کند و حلقه‌های لاستیک که در بوستان‌ها در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد بهتر است با خاک پر شود تا به مکانی برای زندگی این پشه تبدیل نشوند.

وی ادامه داد: آموزش‌های لازم دراین راستا به کارکنان بیمارستان‌های بروجرد داده شده است و بیمارستان‌های شهرستان آمادگی لازم را برای مواجه با این بیماری را دارند.

رئیس مرکز بهداشت بروجرد تصریح کرد: ۸۰ درصد بیماری تب دنگی کنترل شده است، جامعه هدف و پرخطر بیماری سالمندان، بیماران خاص و کودکان هستند.

کردی یادآور شد: آب‌های راکد که در اثر جمع‌شدن فضولات حیوانی در روستاها وجود دارد می‌تواند خطرساز باشد.

انتهای پیام

نظر شما