شناسهٔ خبر: 67959058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

ماهیت اصلی اربعین فرهنگی است

مشهد- جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ماهیت اصلی اربعین فرهنگی است، گفت: نمایشگاه «مشایه» زمینه‌سازی برای برگزاری رویداد عظیم اربعین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف امینی ظهر سه شنبه در نشست خبری که با موضوع برگزاری نمایشگاه «مشایه» در اداره کل ارشاد خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اربعین کارکردهای سیاسی و اجتماعی دارد.

جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با خاطر نشان کردن اینکه ماهیت اصلی اربعین فرهنگی است، افزود: نمایشگاه اربعین با هدف ترویج مسائل فرهنگی برگزار می‌شود و به نوعی مقدمه‌چینی و زمینه‌سازی برای برگزاری این رویداد عظیم است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در دو بخش برگزار می‌شود، افزود: یک بخش مربوط به نیازهای خراسان رضوی و دیگری مربوط به موکب‌داران و امور اجرایی اربعین است.

امینی گفت: این نخستین سالی است که نمایشگاه با این حجم و به این شکل برگزار می‌شود و ممکن است برخی نواقص طبیعی وجود داشته باشد.

جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: از مردم درخواست داریم که با حمایت و استقبال خود از این نمایشگاه، به بهبود و گسترش آن در سال‌های آینده کمک کنند.

وی همچنین به رویدادهای فرهنگی دیگر که در دهه آخر ماه صفر در مشهد برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: با محوریت آستان قدس رضوی، برنامه‌ها و رویدادهای متعددی در دهه پایانی صفر برگزار خواهد شد و رویکرد این برنامه‌ها معرفت‌افزایی و میزبانی شایسته از زائرین است.

گفتنی است در پایان مراسم از پوستر «نمایشگاه مشایه» رونمایی شد.

نظر شما