شناسهٔ خبر: 67321463 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور روزانه ۳۰ هزار سند الکترونیک مالکیت در کشور + فیلم

معاون سازمان ثبت از صدور روزانه ۳۰ هزار سند الکترونیک مالکیت در کشور خبرداد.

صاحب‌خبر -

در سند تحول قضایی که یکی از مهمترین سند‌های کشور است توجه به گسترش فناوری‌های نوین و دسترسی بیشتر مردم به عدالت مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

این سند که با بهره‌گیری از دیدگاه و نظر متخصصان و صاحب نظران نگاشته شده بر مبنای اصول قانون اساسی سیاست‌های کلی نظام و بیانات رهبر معظم انقلاب استوار شده است.

صدور سند و کار‌های مرتبط با آن یکی از پر کاربرد‌ترین ارتباط مردم با قوه قضاییه است که روزانه هزاران مراجعه برای آن انجام می‌شود.

حالا سازمان ثبت در رویکرد تحولی خود فعالیت‌های مرتبط با اسناد را الکترونیکی کرده تا رفت و آمد مردم و انجام کار‌های مرتبط با سند را تسهیل کند.

سید ستار هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با اقدامات خوبی که در حوزه فناوری سازمان ثبت اسناد کشور انجام شده، سند الکترونیک مالکیت از ابتدای تیرماه به صورت رسمی در کل کشور عملیاتی شد.

وی اظهار کرد: در بازه زمانی کوتاه شاهد صدور روزانه بیش از ۳۰ هزار سند الکترونیک مالکیت هستیم.

هاشمی گفت: تمرکز ما بر این است که همه سامانه‌ها اعم از مالکیت، ثبت شرکت‌ها و اجرای اسناد رسمی به زودی صرفا به صورت الکترونیکی صادر شود و این موضوع از طریق سکوی کاتب در اختیار احاد مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به سمت اعتبار بخشی به اسناد الکترونیک در کشور حرکت کردیم گفت: باتوجه به اینکه برای سند الکترونیک QR کد گذاشته شده است و به عنوان امضا منحصر به فرد متعلق به سازمان ثبت محسوب می‌شود.

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: قابلیت اصالت سنجی سند الکترونیک مالکیت با حداقل زمان ممکن میسر هست و کافیست مردم از طریق موبایل کد QR کد را اسکن کنند و بلافاصله اصالت سند از طریق سامانه کاتب و به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_19470559"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8762060/19470559?width=400&height=300"></script></div>

خبرنگار: حسین قربانی

نظر شما