شناسهٔ خبر: 67312130 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

سند الکترونیک مالکیت رونمایی شد

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد که از اردیبهشت ماه امسال تاکنون یک میلیون ۵۰۰ هزار سند در مخزن اسناد الکترونیک کشور ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، سید ستار هاشمی در نشست خبری امروز درباره طرح تحول دیجیتال گفت: در سازمان ثبت، طرح تحول دیجیتال را در سال ۱۴۰۱ طرح ریزی کردیم و در بازه یکساله عملا خروجی‌های طرح تحول دیجیتال را در دهه فجر سال گذشته رونمایی کردیم.

وی افزود: یکی از خدماتی که بعنوان خدمات پایه در طراحی ما آمده بحث طراحی و توسعه سامانه صدور اسناد الکترونیک است. 

هاشمی ادامه داد: ما در سازمان ثبت، حدود ۲۰ سامانه تخصصی و ۱۵ سامانه عمومی داریم. 

وی افزود: درصددیم سال آینده بحث ثبت هوشمند را داشته باشیم. 

هاشمی با اشاره به سکوی خدمات یکپارچه ثبتی کاتب گفت: هرگونه خدماتی که ما در سازمان ثبت به مردم و کسب و کار‌ها و دولت ارایه می‌دهیم، از طریق این سکو است.

هاشمی با اشاره به فعالیت سامانه کاتب اظهار کرد: این سکوی الکترونیکی، همه خدمات یکپارچه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در عمل ارتباط با ذینفعان بیرونی با این سازمان را برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: اکنون برخی سامانه‌ها شناسایی و در حال بازطراحی است؛ سامانه‌هایی که در حال صدور سند و به صورت روزانه با مخزن اسناد الکترونیک در ارتباط هستند.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به فعالیت روزانه سامانه کاداستر افزود: این سامانه به طور متوسط روزانه ۳۰ هزار سند تولید می‌کند و در مخزن اسناد الکترونیکی ثبتی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: سامانه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد همچنین سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی.

سامانه مالکیت معنوی، سامانه اجرای اسناد رسمی و مدیریت اسناد عادی به مخزن اسناد الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متصل خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما