شناسهٔ خبر: 67321349 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴؛

ژرمن‌ها به دنبال صعود مقتدرانه/ اسکاتلند درپی طلسم شکنی

امروز از گروه A یورو ۲۰۲۴، ۲ بازی سوئیس - آلمان و اسکاتلند - مجارستان پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

در ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴ امروز دور سوم مرحله گروهی به صورت همزمان با بازی تیم‌های ملی سوئیس - آلمان و اسکاتلند - مجارستان  از گروه A پیگیری می‌شود.

سوئیس - آلمان/ ساعت ۲۲:۳۰ 

آلمان در ۲ بازی گذشته خود با نتایج ۵ بر یک و ۲ بر صفر اسکاتلند و مجارستان را شکست داد و با ۶ امتیاز صعودش به دور حذفی را قطعی کرد و به همین دلیل ژرمن‌ها با خیالی راحت‌تر پا به میدان خواهند گذاشت، اما با این وجود نمی‌توان منکر عطش آن‌ها برای پیروزی مقابل سوئیس شد.

سوئیسی‌ها نیز در بازی اول  با نتیجه ۳ بر یک مجارستان را شکست دادند، اما در بازی دوم با نتیجه  یک بر یک مقابل اسکاتلند متوقف شدند و به همین دلیل تا حدودی برای صعود از گروه شان احساس خطر می‌کند و امیدوارند حداقل یک امتیاز از ژرمن‌ها بگیرند تا صعود آن‌ها به دور حذفی تضمین شود.

این اولین دیدار تیم‌های ملی سوئیس و آلمان در یک مسابقات مهم پس از جام جهانی ۱۹۶۶ است که آلمان غربی در آن سال موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر سوئیس را شکست دهد.

تیم ملی آلمان در ۵۲ بازی از ۵۳ بازی خود مقابل تیم ملی سوئیس موفق به گلزنی شده است و تنها استثنای آن مربوط به بازی دوستانه دو تیم در سال ۱۹۶۸ می‌شود.

سوئیس در هیچ یک از هشت بازی خود در آخرین دور از مرحله گروهی تورنمنت‌های قبلی که شرکت داشته شکست نخورده است. آن ها ۵ برد و ۳ تساوی به دست آورده اند که آخرین شکست شان مقابل فرانسه در یورو ۲۰۰۴ باز می‌گردد.

آلمان در صورت پیروزی در بازی امشب، پس از هلند در سال ۲۰۰۰ و تیم ملی فرانسه در سال ۱۹۸۴ به سومین میزبانی تبدیل خواهد شد که هر سه بازی خود در مرحله گروهی را پیروز شده است، همچنین در صورت پیروزی، آن ها اولین تیم میزبان از جام جهانی ۲۰۰۶ تاکنون هستند که موفق به انجام این‌کار می‌شوند. (به استثنای یورو ۲۰۲۰ با ۱۱ کشور میزبان)

اسکاتلند - مجارستان/ ساعت ۲۲:۳۰

اسکاتلند با تساوی مقابل سوئیس شانس صعود از این گروه را برای خود قائل هست چرا که مجارستان در ۲ بازی گذشته خود مغلوب شده است و نخستین تیم حذف شده از یورو شد و آن‌ها فقط به پیروزی در این بازی نیاز دارند تا در صورت دوم نشدن در این گروه شانس به عنوان یکی از تیم‌های سوم را داشته باشند.

مجار‌ها در مقابل سوئیس و آلمان بازی جسورانه‌ای را به نمایش گذاشتند، اما به جز شکست چیزی عاید آن‌ها نشد و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا با پیروزی مقابل اسکاتلند این مسابقات را حداقل با کسب یک پیروزی به اتمام برسانند.

 ۲ تیم برای اولین بار در یک بازی رسمی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و تمام ۹ دیدار قبلی آنها بازی‌های دوستانه بوده است و در این بازی‌ها ۳ برد برای اسکاتلند، ۴ برد برای مجارستان و ۲ تساوی به دست آمده است.

اسکاتلند برای اولین بار به دنبال صعود به مرحله حذفی یورو است. آن ها فقط ۲ بازی از ۱۱ بازی گروهی خود در یورو را برده‌اند و ۳ تساوی و ۶ شکست در کارنامه شان ثبت شده است.

نظر شما