شناسهٔ خبر: 67321650 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

شب سرنوشت اولین گروه/ آلمان، سوئیس و به احتمال کم یک تیم دیگر!

امشب تکلیف گروه A یورو ۲۰۲۴ با برگزاری دو دیدار در فرانکفورت و اشتوتگارت مشخص خواهد شد. در والداشتادیون آلمانِ میزبان به مصاف سوئیس می‌رود و در MHP آرنا هم اسکاتلند مقابل مجارستان قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

امشب تکلیف گروه A یورو ۲۰۲۴ با برگزاری دو دیدار در فرانکفورت و اشتوتگارت مشخص خواهد شد. در والداشتادیون آلمانِ میزبان به مصاف سوئیس می‌رود و در MHP آرنا هم اسکاتلند مقابل مجارستان قرار می‌گیرد.

سوئیس – آلمان؛ شکلات‌خوری تیم جذاب آقای ناگلزمن

یکی از پرتکرارترین مسابقات ملی تاریخ، دیدار آلمان مقابل سوئیس است. ۵۲ مرتبه این دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که ۲۰تای اول آن تا سال ۱۹۳۷ دیدارهای دوستانه بوده. ۳۵ بازی را آلمان برده و ۹ بازی به سود سوئیس تمام شده. ۸ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است. با این حال بین بازی‌های پرشماری که داشته‌اند، هیچ دیداری در جام ملت‌های اروپا برگزار نشده.

آلمان یکی از جذاب‌ترین تیم‌های این دوره یورو بوده، در حالی که تا سال قبل از برگزاری مسابقاتی که میزبانش هستند، بحران شدیدی را تجربه کرده بودند. حالا با یولیان ناگلزمن تیمی متشکل از بازیکنان باتجربه و جوان تشکیل شده که فرمول موفقیت را می‌تواند حل کند. از طرفی رقیب امروزشان یعنی سوئیس هم طبق انتظار نتایج خوبی گرفته و شاید امشب در فرانکفورت اولین تیمی باشد که آن‌ها را متوقف می‌کند.

ژرمن‌ها که از سال ۱۹۷۲ در تمامی دوره‌های یورو حضور داشته‌اند، در ۲ دوره متوالی در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ به مرحله حذفی نرسیده‌اند و قبل از آن هم سال ۱۹۸۴ در همان مرحله اول حذف شدند. در واقع این صعود، یازدهمین صعودشان است. پرافتخارترین تیم یورو همراه دیگر تیمی که مثل آن‌ها ۳ جام گرفته یعنی اسپانیا شانس‌های اول قهرمانی خواهند بود. سوئیس هم که اولین مرتبه سال ۲۰۱۶ از مرحله گروهی صعود کرد، در ۲ دوره اخیر از مرحله گروهی فراتر رفته و دوره قبل با حضور در یک‌چهارم نهایی بهترین عملکردشان را نشان دادند.

آیا امشب سوئیس می‌تواند صدر جدول را از آلمان بگیرد؟ یا این که پیش‌بینی روی کاغذ که برد و صدرنشینی آلمان است رخ خواهد داد؟

اسکاتلند – مجارستان؛ در نامیدی امید هست

از شرایط دو تیم شروع کنیم که اصلاً تعریفی ندارد! اسکاتلند بعد از باخت سنگین ۵-۱ مقابل آلمان در بازی افتتاحیه یک امتیاز از سوئیس گرفت، اما می‌دانند که تساوی مقابل مجارستان هم آن‌ها را به مرحله حذفی نخواهد رساند. مجارها هم که دوره قبلی با وجود حذف نتایج خوبی گرفته بودند، این دوره را با ۲ باخت شروع کرده‌اند اما با توجه به صعود ۳ تیم از برخی گروه‌ها با یک برد خوب مقابل اسکاتلند شانس صعود خواهند داشت. در واقع نبرد امشب در اشتوتگارت مثل یک بازی حذفی است که نباید تساوی داشته باشد!

اسکاتلند برخلاف همسایه‌اش انگلیس چندان در تورنمنت‌ها مدعی نیست و در جام ملت‌های اروپا هم هیچ‌وقت از مرحله گروهی فراتر نرفته‌اند. از سال ۱۹۹۶ که برد هم در این رقابت‌ها نداشته‌اند. اما مجارستان در یورو قدیم‌ها شرایط خوبی داشته و سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۷۲ حضور در رده‌های سوم و چهارم را تجربه کرده است. البته سال ۱۹۷۲ دور نهایی با حضور ۴ تیم برگزار می‌شد، اما در هر صورت با گذر از بازی‌های سخت به این مسابقات رسیده بودند و چهارمی برای‌شان ثبت شد. کما این که در حال حاضر چهارمی هم برای چنین تیمی موفقیت بزرگی خواهد بود. مجارستانی‌ها دوره قبل برای اولین مرتبه در ۴ حضورشان از مرحله گروهی بالاتر نرفتند.

در ۹ مسابقه بین اسکاتلند و مجارستان، ۳ برد برای اسکاتلند و ۴ برد برای مجارستان ثبت شده که یکی در میان در ۴ بازی آخر هر تیم ۲ برد داشته. جالب است بدانید که همه بازی‌های قبلی بین این دو تیم دوستانه بوده و این اولین بازی رسمی‌شان است که بازی مهمی خواهد بود. آیا یکی از این دو تیم را بین ۱۶ تیم برتر جام خواهیم دید؟ غیرممکن نیست، اما احتمالش کم به نظر می‌رسد.
 

نظر شما