شناسهٔ خبر: 67316478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله میرباقری:

برخی سیاستمداران برای توجیه مشی سیاسی خود قرآن را تحریف می کنند

قم- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی سیاستمداران برای توجیه مشی سیاسی خود قرآن را هم تحریف می کنند که این همان اسلام آمریکایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد مهدی میرباقری عصر شنبه در همایش در امتداد ابراهیم که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در مدرسه علمیه دارالشفا قم گفت: استعمار و استکبار، از گذشته جغرافیای جهان اسلام را تحت الشعاع قرار داده که استقامت در این مسیر راه برون رفت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در جنگ تحمیلی، منطق ما استقامت بود و قدرتمندان جهان جنگ نیابتی را از طریق صدام علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته بودند و در ادامه ما را به تسلیم شدن دعوت می‌کردند.

وی افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی، برخی از مناطق کشور به اشغال دشمن درآمد و در این وضعیت آنان از ایران می‌خواستند که تسلیم شود که امام راحل سه شرط برای آتش بس گذاشتند که یکی از آنان اعلام تجاوز از سوی رژیم بعث بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در موازنه قدرت با جهان و در برابر استکبار، ملت ایران منطق مبارزه و استقامت را در پیش داشته و امام راحل این مسیر را طی کرده است.

وی ابراز کرد: امروز دشمن به دنبال آن است که با قراردادهای مختلف تحمیلی بر کشور، ما را به خود وابسته کند.

آیت الله میرباقری اضافه کرد: ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی در برابر تعدی دشمنان بزرگ، ادبیات مقاومت و استقامت است و دشمن می‌خواهد برنامه‌های توسعه‌ای خود را به کشورها تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد نظم جدید در جهان هستیم افزود: ایران تلاش دارد به فرموده رهبر معظم انقلاب در نظم نوین جهانی آینده نیز نقش آفرین باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در عرصه انتخابات رویکردی با قبول نظام سرمایه داری به دنبال تعامل است و این واژه اسم رمز است و باید به این امر توجه داشت.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه اگر سیاستمداران ما با قرآن و معارف آشنا باشند موجب خرسندی است اما تحریف قرآن مورد پذیرش نیست افزود: برخی‌ها آیات قرآن را به گونه‌ای دیگر برای توجه سیاست بازی خود تفسیر و تحریف می‌کنند تا مشی سیاسی خود را توجیه کنند که این همان اسلام آمریکا است‌.

وی بیان کرد: قرآن دستور می‌دهد با کسانی که نقض عهد می‌کنند به گونه‌ای برخورد شود که عبرت آموز باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اینکه گفته می‌شود قدرت نرم انقلاب اسلامی مرزها را در نوردیده، درست است اما باید به قدرت سخت هم توجه داشت که این دستور خداوند است.

وی گفت: امروز فضای خوبی در عرصه انتخابات داریم که موضوعات مختلف را می‌توان مطرح و دنبال کرد هر چند که برخی‌ها به دنبال مقاصد خود هستند.

آیت الله میرباقری اضافه کرد: در حوزه اقتصاد برای حل مشکلات کشور حرف‌های بسیاری زده شد که عالمانه بودن این سخنان ضرورت دارد اما برخی‌ها عامل اصلی مشکلات را تحریم می‌دانند که هر چند این امر در اقتصاد سهم دارد، اما اسلامی که طرفدار سرمایه دار است عامل این اتفاقات است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: دلیل برخی مشکلات اقتصادی آن است که قدرت همواره دست سرمایه داران بوده هر چند که اسلام با ثروت مخالف نیست و بسیاری از ثروتمندان در مسیر خدمت به خلق فعالیت دارند اما خلق و تولید سرمایه با دست درازی به انفال مردم در دستور کار برخی‌ها قرار گرفته و همین افراد عامل گسترش فقر در طبقات ضعیف جامعه هستند.

نظر شما