شناسهٔ خبر: 67315935 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره‌برداری از ۲۷ پروژه بهداشت و درمان در هرمزگان+ عکس

همزمان با آیین افتتاح ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت در کشور، ۲۷ پروژه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

همزمان با آیین افتتاح ۶۷۸ پروژه بهداشتی و درمانی در سراسر کشور که با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر بهداشت  در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، تعداد ۲۷ پروژه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  به بهره برداری رسید.

 این آیین به صورت ویدیو کنفرانس در وزارت بهداشت و همچنین به صورت حضوری در دانشکده پیراپزشکی بندرعباس با حضور معاون وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان   و جمعی از مسئولین استانی انجام شد.

 فرشیدی؛ معاون وزیر بهداشت در این آیین با اذعان اینکه در دولت مردمی سیزدهم روند پیشرفت و  توسعه خدمات و بهداشت و درمان در استان چشمگیر بود گفت: ۲۷ پروژه بهداشت و درمانی استان هرمزگان با اعتبار ۵۴۰۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که در این بین نقش خیرین سلامت در پیشبرد و توسعه خدمات سلامت محور بسیار ارزنده و در خور تقدیر است. 

بهره‌برداری از ۲۷ پروژه بهداشت و درمان در  هرمزگان

فرشیدی با عنوان اینکه این پیشرفت‌ها مرهون دولت مردمی سیزدهم است افزود: از ۲۷ پروژه  قابل افتتاح استان هرمزگان ۴ پروژه آموزشی ، ۱۵ پروژه بهداشتی،  یک پروژه درمانی، ۳ پروژه اورژانس،  دو پروژه معاونت غذا و دارو، یک پروژه دانشجویی و یک پروژه رفاهی کارکنان است.

۴ پروژه آموزشی شامل افتتاح دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شرق استان در میناب، افتتاح دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی غرب استان در بندرلنگه، افتتاح دانشکده پیراپزشکی در بندرعباس و افتتاح مجتمع آموزش عالی سلامت در بستک است.

 فرشیدی گفت: دانشکده پیراپزشکی از سال ۶۸ در استان هرمزگان شروع به فعالیت کرده است اکنون با جابجایی آن به یک ساختمان جدید و به روز شدن تجهیزات و فضاهای آموزشی که مجهز به کلاس‌های آموزشی استاندارد و کامپیوتر  است، گامی مهم در توسعه و ارتقاء پژوهش و آموزش می باشد.

وی ۱۵ پروژه بهداشتی را شامل ۷ خانه بهداشت و ۷ محل زیست پرسنل بهداشت ودرمان در شهرستان های بندرعباس، جاسک، بشاگرد، بندرلنگه و بستک و یک مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه های سلامت در قشم برشمرد.

دو پروژه معاونت غذا و دارو شامل  یک دستگاه کروماتوگرافی LC-Ms-Ms به منظور اندازه گیری باقیمانده سموم کشاورزی در مواد غذایی و همچنین  یک داروخانه در بستک است.

یک پروژه درمانی شامل افتتاح بخش MRI بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم است که با توجه به گستردگی جزیره قشم و نیاز مبرم مردم جزیره به بهره‌مندی از خدمات تصویربرداری ام آر آی نقش مهمی در رضایتمندی، عدالت و  تعالی خدمات سلامت دارد.

یک پروژه دانشجویی شامل افتتاح خوابگاه دانشجویی در بستک است  همچنین سه پروژه اورژانس شامل راه اندازی آمبولانس دریایی نگین سلامت هرمز و پایگاه اورژانس جاده ای زیارت پارسیان و تکمیل بازسازی ۶ دستگاه آمبولانس می باشد.

معاون وزیر بهداشت با اذعان اینکه چند پروژه مهم دیگر از جمله پروژه بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی و ۲۶۰ تخت خوابی از پروژه‌های نیمه تمام دولت سیزدهم است گفت به زودی این بیمارستان‌ها نیز به چرخه خدمات بهداشت و سلامت استان اضافه خواهند شد.

در ادامه ارتباط آنلاین با سراسر کشور؛ دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری دستور افتتاح ۲۷ پروژه بهداشتی و درمانی در استان هرمزگان را صادر کرد.

بهره‌برداری از ۲۷ پروژه بهداشت و درمان در  هرمزگان

سپس در ادامه جلسه افتتاح حضوری در دانشکده پیراپزشکی، با حضور معاون وزیر بهداشت، معاون قضایی دادگستری استان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس و معاونین دانشگاه از مجوز تاسیس و راه اندازی دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شرق و غرب استان رونمایی شد.

پس از آن در ادامه در ارتباط آنلاین با جزیره قشم و با حضور فرماندار و امام جمعه قشم در محل بخش ام آر آی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم،  فرشیدی؛ معاون وزیر بهداشت دستور افتتاح بخش ام آر آی بیمارستان قشم را صادر نمود و از همراهی و همدلی مسئولین خیرین شهرستان قشم تقدیر نمود.

در ادامه  فرشیدی معاون وزیر بهداشت به همراه  غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون آموزشی دانشگاه و رییس دانشکده پیراپزشکی از بخش‌ها و کلاس‌های دانشکده پیراپزشکی بازدید کرد.

بهربرداری از اولین شناور تولید داخلی  آمبولانس دریایی نگین سلامت در هرمزگان

بهره‌برداری از ۲۷ پروژه بهداشت و درمان در  هرمزگان

با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت و ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اولین شناور تولید داخلی آمبولانس دریایی با نام نگین سلامت در هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

 در آیین افتتاح ۶۷۴ پروژه بهداشت و درمان در کشور  مخبر سرپرست ریاست جمهور دستور افتتاح ۲۷ پروژه بهداشت و درمان در استان هرمزگان را صادر نمود.

یکی از پروژه‌های مهم بهداشتی درمانی استان هرمزگان، بهره‌برداری از اولین شناور تولید داخلی آمبولانس دریایی با عنوان نگین سلامت در هرمزگان است.

 فرشیدی ضمن اشاره به پهناوری گستره آبی استان و داشتن۱۴ جزیره گفت یکی از نیازهای اساسی استان برخورداری از آمبولانس دریایی به منظور توسعه خدمات و عدالت در خدمت است و راه‌اندازی آن گامی موثر برای ارتقاء خدمات اورژانس می‌باشد.

فرشیدی افزود ارزش ریالی این شناور ۷۵۰ میلیارد ریال و مسیر تردد این شناور جزیره ابوموسی به بندرعباس است .  

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: این شناور دارای ۴ تخت بیمار با امکانات ویژه است و ظرفیت انتقال ۱۲ بیمار سرپایی را دارد.

همچنین این آمبولانس دریایی مجهز به تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله دستگاه شوک، تهویه مکانیکی است.

 غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اذعان اینکه  پیگیری‌های راه‌اندازی این شناور از زمان ریاست  فرشیدی شروع و اکنون به دست  ایشان در مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت افتتاح می‌گردد گفت: این شناور ساخت کشور ایران است که با همکاری شرکت فراساحل ایران( ایزو ایکو)  در طی مدت ۳ سال ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه راه اندازی این آمبولانس دریایی گامی مهم در توسعه خدمات اورژانس است یادآور شد: در دولت مردمی سیزدهم اورژانس هوایی غرب کشور در بستک و اولین هواپیمای بال ثابت اورژانس کشور در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

نظر شما