شناسهٔ خبر: 67314284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در ارتباط ویدئو کنفرانسی با سرپرست ریاست جمهوری و وزیر بهداشت؛

۲۵ طرح بهداشتی و درمانی هرمزگان به بهره‌برداری رسید

بندرعباس - ایرنا - همزمان با سراسر کشور، ۲۵ طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز شنبه با دستور ویدئو کنفرانس محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۵ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، گفت: این پروژه ها که از سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی شده بود، شامل چهار پروژه آموزشی، ۱۵ پروژه بهداشتی، یک پروژه درمانی، ۲ پروژه اورژانس، ۲ پروژه معاونت غذا و دارو و یک پروژه دانشجویی است.

دکتر غلامعلی جاودان افزود: چهار پروژه آموزشی شامل افتتاح دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شرق هرمزگان به مرکزیت میناب و غرب استان به مرکزیت بندرلنگه، افتتاح دانشکده پیراپزشکی بندرعباس و افتتاح مجتمع آموزش عالی سلامت بستک است.

وی بیان کرد: ۱۵ پروژه بهداشتی شامل هفت خانه بهداشت و هفت محل زندگی کارکنان بهداشت ودرمان در شهرستان‌های بندرعباس، جاسک، بشاگرد، بندرلنگه و بستک و یک مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه‌های سلامت در قشم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: ۲ پروژه معاونت غذا و دارو نیز شامل یک دستگاه کروماتوگرافی (LC-Ms-Ms) (اندازه گیری باقیمانده سموم کشاورزی) و یک داروخانه در بستک، پروژه درمانی بخش MRI بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم و افتتاح خوابگاه دانشجویی در بستک است .

جاودان اضافه کرد: پروژه اورژانس شامل راه‌اندازی آمبولانس دریایی نگین سلامت هرمز و پایگاه اورژانس جاده‌ای زیارت پارسیان است.

وی با اذعان اینکه پروژه‌های یاد شده از جمله پروژه‌های مهمی است که با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید، گفت: در سایه منویات رهبر معظم انقلاب به طور قطع دولت چهاردهم نیز روند توسعه بهداشت و درمان و آموزش در استان هرمزگان همچنان رو به پیشرفت و توسعه خواهد بود.

نظر شما