شناسهٔ خبر: 67314419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از ۲۷ طرح در حوزه سلامت هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امروز ۲۷ طرح بهداشتی - درمانی در هرمزگان به نمایندگی از ۶۷۸ طرح حوزه سلامت کشور به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ غلامعلی جاودان در ارتباط تصویری با مخبر سرپرست ریاست جمهوری و عین اللهی وزیر بهداشت افزود: برای اجرای این طرح‌ها پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده، و مهمترین آن هم راه اندازی دو دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب استان است.

دانشکده علوم پزشکی شرق استان با محوریت شهر میناب و در غرب هرمزگان هم، در بندرلنگه آغاز به کار کرد.

حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزیر بهداشت هم گفت: این دو دانشکده با اولویت جذب نیرو‌های بومی و ارتقاء فرهنگ سلامت جانمایی شده است.

عین اللهی وزیر بهداشت نیز گفت: ساخت و تجهیز آمبولانس دریایی برای خدمت رسانی اضطراری پزشکی به جزیره نشینان در خلیج فارس نیز طرح مهم دیگری بود که امروز به بهره برداری رسید.

در ارتباط تصویری امروز که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور حضور داشتند، ساختمان جدید دانشکده پیراپزشکی استان در مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شهر بندرعباس هم به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید؛ بهره برداری از مسیر دوچرخه سواری بندرعباس

رویا جهانگیری مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: دانشجویان رشته‌های پیراپزشکی از امروز به این ساختمان نوساز با آزمایشگاه‌های مجهز منتقل شدند.

مخبر سرپرست ریاست جمهوری بهره برداری از طرح‌های سلامت امروز در سراسر کشور را امتداد خدمت رسانی دولت سیزدهم و بر اساس راهبرد‌های رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی معرفی کرد و گفت: در تعریف حفظ سلامت فقط به بحث درمان توجه نشود بلکه ابعاد این مهم مانند وجوه فرهنگی و اقتصادی آن نیز باید در برنامه ریزی‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما