شناسهٔ خبر: 67312644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احیای سه واحد تولیدی در استان البرز پس از بیست سال

۲۰ سال پیش بود که به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی اشتهارد البرز تعطیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،در طول سه سال گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم و آغاز به کار ستاد احیای واحد‌های صنعتی راکد و نیمه راکد با تسهیلات ارائه شده و کمک‌های دولت این کارخانه‌ها به چرخه تولید بازگشتند و زمینه اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر در این کارخانه‌ها مهیا شده است.
مدیرعامل این شرکت می‌گوید: با تلاش صورت گرفته بیش از ۸۰ درصد نیاز کشور در زمینه تسمه پروانه پولر آبی و ماشین لباسشویی در این کارخانه‌ها تامین و سالانه حدود ۶و نیم حلقه تسمه پروانه روانه بازار می‌شود.
به گفته سنگی صفر تا صد مواد مورد نیاز ساخت این تسمه‌ها از پارچه نسوز، نخ دیپ شده و پلاستیک در این واحد‌ها تولید می شود و دیگر نیازی به واردات از کشور چین نیست.
سنگی افزود: در گذشته برای تهیه نیاز کشور در زمینه این تسمه‌ها سالانه حدود ۴ میلیون دلار هزینه شد که با تامین آن توسط این شرکت همین مقدار صرفه جویی ارزی صورت گرفت و اکنون این محصولات را به کشور‌های عراق، افغانستان و پاکستان هم صادر می‌کنیم.

<div id="video-display-embed-code_11245903"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265737/11245903?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما