شناسهٔ خبر: 67266330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احیای بیش از ۳هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی با حمایت دستگاه قضا

رییس کل دادگستری البرز گفت: در حوزه حمایت از شعار سال با همکاری همه دستگاه‌ها در سال گذشته ۴۳ واحد اقتصادی و بیش از ۳۴۰۰ فرصت شغلی با حمایت دستگاه قضا احیا شده است.

صاحب‌خبر -
احیای بیش از ۳هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی با حمایت دستگاه قضا
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، فاضلی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه گفت: حضور مستمر و مستقیم در ندامتگاه‌های استان یکی از مهمترین محور‌های کاری دستگاه قضا در استان است و در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ پرونده بررسی شد و بیش از ۲هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مورد عفو یا کاهش جزا قرار گرفته اند.
 
او تصریح کرد: در حوزه حمایت از خانواده خدمات کمی و کیفی متعددی برای مشاوره‌های پیش از طلاق صورت گرفت و تلاش شده است تا بتوانیم به کاهش آمار طلاق در استان کمک کنیم. در سال گذشته بیش از ۳هزار مشاوره پیش از طلاق تنها در شهرستان‌های استان ارائه شد و به کاهش ۲۱ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در استان دست یافته ایم. 
 
فاضلی هریکندی گفت: با افزایش ۳۰درصدی انسداد چاه‌های غیرمجاز سال گذشته بیش از ۹۹۰ چاه غیرمجاز در سراسر استان پلمپ شده است. 
 
او با اشاره به تلاش‌های واحد‌های مددکاری، شورای حل اختلاف و خیرین گفت: در سال گذشته ۱۸ محکوم به قصاص نفس منجر به گذشت قطعی شده است و از قصاص رهایی یافته اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش دو برابری همراه بوده است.
 
رییس کل دادگستری استان با اشاره به دستور صریح رییس دستگاه قضا برای آزادسازی بستر رودخانه‌ها گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰ هکتار به طول ۱۱ کیلومتر در بستر رودخانه‌های استان آزادسازی شده است. در این زمینه در بستر رودخانه کرج که در محدوده شهری قرار دارد پاکرودی با تلاش شهرداری کرج و با همکاری آب منطقه‌ای احداث شده است. 
 
او تصریح کرد: سند رودخانه کرج در حوزه استان البرز به طول ۷۴ کیلومتر به نام استان البرز صادر شده است و در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته است.
 
او افزود: در حوزه ساماندهی اموال قاچاق در راستای رشد تولید و اشتغال، بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق به فروش رفته است و کالا‌هایی که مشابه داخلی اند نیز معدوم شده است.
 
رییس کل دادگستری البرز گفت: در سال گذشته دو پرونده مهم با بازتاب ملی و بین المللی داشتیم. پرونده توزیع مشروبات الکی مسموم با ۱۷ فوتی و چندین مصدوم یکی از آنها بود که رییس قوه قضاییه در تیرماه سال گذشته دستور قاطع برای برخورد با عاملان این قضیه داشت و در این پرونده ۱۱ نفر تحت پیگرد قرار گرفتند و برای ۴ نفر حکم اعدام صادر شده و با توجه به فرجام خواهی صورت گرفته حکم به دیوان عالی کشور صادر شده است. 
 
او افزود: پرونده مهم دیگر موضوع قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسر او بود که در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب بسیار زیادی داشت. این قتل در ۲۲ مهر سال گذشته در فردیس صورت گرفت و با دستور رییس دستگاه قضا برای تسریع در روند پرونده و با همکاری پلیس آگاهی در ۲۳ بهمن حکم این پرونده هم صادر شده و با فرجام خواهی صورت گرفته در دیوان عالی کشور مطرح است.
 
فاضلی با اشاره مطالبه مردمی تعطیلی زندان رجایی گفت: بعد از دستور رییس دستگاه قضا با همکاری دادگستری استان، استانداری استان و سازمان زندان‌ها ۴ ماه پس از مصوبه سفر رییس دستگاه قضا زندان رجایی شهر کاملا تعطیل شد. در این زمینه موضوع انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به البرز هم در حال پیگیریست.

نظر شما