شناسهٔ خبر: 67395051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل پزشکی قانونی قم:

مصدومان ناشی از تصادف در قم ۲درصد کاهش یافته‌است

قم- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی قم گفت: در ۲ ماه نخست امسال، یک‌هزار و ۵۸۷ نفر در حوادث ترافیکی استان مصدوم شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲درصد کاهش یافته‌است‌.

صاحب‌خبر -

حمید صدیقی آخا روز پنجشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه درگفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در ۲ ماه نخست سال گذشته، یک‌هزار و ۶۲۳ نفر در حوادث ترافیکی مصدوم شده بودند.

وی اضافه کرد: در ۲ ماه نخست امسال، ۶۲ نفر بر اثر حوادث ترافیکی در این استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۷ نفر بود، ۹ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: در همین مدت آمار مصدومان ناشی از نزاع در استان رشد چهاردرصدی داشته و امسال یک‌هزار و ۸۰۰ مورد و پارسال یک هزار و ۷۳۲ مورد بوده‌است.

رشد یک درصدی پرونده‌های مربوط به معاینات بالینی در سال گذشته

صدیقی آخا بیان کرد: سال گذشته ۴۶ هزار و ۶۴۱ مورد در حوزه معاینات بالینی کارشناسی انجام شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ یک‌ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: بررسی صدمات ناشی از نزاع، سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۶۵ مورد بود و نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۱۰ هزار و ۹۸۸ مورد بود ۲ درصد رشد یافته و استان قم رتبه ۱۸ را داراست.

وی اضافه کرد: بررسی صدمات ناشی از تصادفات نیز با کاهش ۲ درصدی مواجه بود و در سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۶ مورد و سال ۱۴۰۱، ۱۰ هزار و ۲۴۷ مورد بوده‌است.

مدیرکل پزشکی قانونی قم با بیان اینکه در این نوع کارشناسی‌ها، قم رتبه ۶ را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قم چهارراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و بسیاری از مصدومان تصادفات، شهروندان سایر شهرستان‌ها هستند که به پزشکی قانونی قم مراجعه می‌کنند.

وی بیان کرد: پارسال فوتی ناشی از تصادفات ۳۴۷ مورد و سال ۱۴۰۱، ۳۴۹ مورد بود که یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته مصدومان ناشی از حوادث کار ۷۴۹ مورد و سال ۱۴۰۱، ۶۹۵ مورد بود که افزایش ۸ درصدی دارد و رتبه قم در این زمینه چهارم است.

به گفته صدیقی آخا، فوتی ناشی از حوادث کار نیز پارسال ۵۰ مورد و سال ۱۴۰۱، ۵۱ مورد بود که ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که کار اصلی پزشکی قانونی پاسخ به استعلامات قضایی توسط کارشناسی پرونده‌هاست، گفت: ۳۶ هزار و ۶۴۲ کارشناسی در سال گذشته انجام شده نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد یک درصدی داشته و رتبه قم بر اساس جمعیت، استان دوازدهم است.

نظر شما