شناسهٔ خبر: 67310012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

استقرار ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی

۴ هزار و ۵۶۷ شعب اخذ رای برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر خراسان رضوی مستقر شده است.

صاحب‌خبر -
استقرار ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از این تعداد، سه هزار و ۵۰۸ شعب، ثابت، هزار و ۵۹ شعب، سیار، دو هزار و ۸۲۱ شعب، شهری و هزار و ۷۴۶ شعب، روستایی هستند.
 
سید هادی طباطبایی افزود: همچنین اخذ رای در تمامی شعب فقط با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی توسط شخص رای دهنده امکان‌پذیر است.
 
او ادامه داد: پنج میلیون و ۷۲۰ هزار برگه رای در ۸۴ حوزه انتخابیه توزیع شده است و بقیه در مخزن رای انتخابات استان نگهداری می‌شود تا در صورت ضرورت به شعب اخذ رای ارسال شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با تشکیل ستاد انتخابات مکلف شدیم هیات‌های اجرایی را انتخاب کنیم که ۳۰ نفر از معتمدین معرفی شدند.
 
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین تعداد شعب در مشهد با هزارو ۹۲۰ شعبه و کمترین تعداد شعبه در شهرستان‌های کوچک با ۳۹ شعبه هستند، افزود: تعیین اعضای شعبه وظیفه هیات اجرایی است که تاکنون اعضای شعبه نیز معرفی شده اند.
 
وی با بیان اینکه آموزش نمایندگان فرماندار هم انجام شده و کاربر و نماینده فرمانداری که در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضعیف عمل کرده، غربالگری شده است، گفت: به ازای هر ۱۰ شعبه یک بازرس داریم و هر یک از نامزد‌ها می‌توانند یک نماینده در شعبه داشته باشند.
 
به گفته طباطبایی، نمایندگان نامزد‌ها تا پنج روز مانده به انتخابات فرصت دارند نمایندگان خود را برای هر شعبه ثابت معرفی کنند.

نظر شما