شناسهٔ خبر: 67295357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتخاب اصلح یعنی مکتب حاج قاسم را ادامه دهد

آیت الله علم الهدی: شهید رئیسی سرباز ولایت بودن را معنا کرد

آیت الله علم الهدی گفت: شهید رئیسی نشان که سرباز ولایت بودن به چه معناست.

صاحب‌خبر -

آیت الله علم الهدی: شهید رئیسی سرباز ولایت بودن را معنا کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که با حضور با شکوه زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات افزود: با توجه به فرارسیدن ایام منتج به انتخابات، نکته‌ای موردتوجه است  که وقتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ به شهادت رسید، رهبر معظم انقلاب اعلام کردند باید مکتب حاج قاسم زنده بماند.آیت الله علم الهدی افزود:  اصل مکتب این  مرد بزرگ این بود که در مدت حدود چهار دهه از عمر خود در  همه عرصه ها، پایبند به سربازی ولی امر مسلمین و رهبری باقی ماند.  از این رو ادامه سیره حاج قاسم در ابعاد و عرصه‌های مختلف باید برای ما بسیار مهم باشد

تداوم مکتب سلیمانی در سیره شهید رئیسی
وی گفت:  مرحوم آیت الله شهید رئیسی  در یک سخنرانی پس از شهادت سردار دل‌ها گفت: «حاج قاسم عزیز، به قاسم ابن الحسن سوگند سلاحی که تو برافراشتی هرگز بر زمین نخواهد ماند. قاسم‌هایی در این عالم به نام تو و یاد مکتب تو پرورش خواهند یافت که هر کدام در این میدان یک حاج قاسم ان‌شاءالله خواهند بود.»

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: باید به آن توجه داشته باشیم که مدیریت اجرایی و سیره شهید آیت الله رئیسی  مکتب حاج قاسم را در همه ابعاد و زوایای مختلف ادامه داد. زیرا که سربازی رهبری را در عرصه سیاست، مدیریت و ارتباطات بین المللی توسعه داد و هر جا که می‌رفت، تصریح می‌کرد که من یک طلبه ساده و سرباز رهبری هستم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به سخنرانی شهید رئیسی در جلسه دی هیئت دولت گه گفت:  «تلاش برای فهم مکتب حاج قاسم و تحقق اهداف آن از ضروریات امروز جامعه است» تصدیق کرد:  بله درست است،  ضروریات امروز جامعه اقتضا می‌کند که مردم،  این مکتب را بفهمند، زیرا  در این مکتب، سربازی رهبری به معنای سربازی امام زمان (عج) معنا پیدا می‌کند و ادامه مکتب حاج قاسم به این است که هرکس در عرصه‌های سیاست و اداره کشور ظاهر شد، باید تداوم بخش این مبانی و ارزش‌ها باشد.

استمرار مکتب سلیمانی، معیار انتخاب اصلح
وی بیان کرد: معیار و ملاک اصلی در انتخاب اصلح، انتخاب کسی است که مکتب حاج قاسم را ادامه می‌دهد نه کسی که در مقابل مقام ولایت و رهبری به عنوان یک اهرم قدرت قرار بگیرد و منویات خود در هر خط سیاسی را اجرا کند. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در عرصه سیاست خارجی تصریح  کرده اند:  ما نباید به غرب تکیه کنیم و به آن امیدوار باشیم. اینکه بعضی دوستان می‌گویند در مقام برهم زدن تحریم‌ها باید با غرب ارتباط برقرار کنیم، این امر با نظری رهبری در دیپلماسی و امور بین الملل سازگار نیست.

آیت الله علم الهدی افزود: خودتان یک زمان می‌گفتید اگر تحریم‌ها حل نشود، آب نخواهیم داشت. الان باز می‌گویید اگر تحریم‌ها حل نشود، نان نخواهیم داشت؟ برادران عزیز، راه حل تحریم ها، خنثی سازی تحریم هاست؛ یعنی همان کاری که در دولت سیزدهم انجام شد و نفت صادر کردند و پولش را هم گرفتند و آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست بکند.

وی ادامه داد: مردم ما به چشم خود دیدند که نتیجه مذاکره با آمریکا، اروپا و غرب چه شد و چه افتضاحی پیش آمد. ما هستی خودمان را دادیم، اما آن‌ها بر رذالت خودشان افزودند و حتی چندین تحریم را اضافه کردند

مردم ما بیدار و هشیار هستند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: این مردم بیدار و  هشیارند و خیلی خوب می‌فهمند، زیرا  همه چیز را در طول ۴۵ سال عمر انقلاب تجربه کرده اند .آیت الله علم الهدی  با بیان این که ما رذالت‌ها و جنایت‌های فراوانی  از آمریکا و دشمن دیده ایم. گفت: اینها فقط در یک صورت راضی می‌شوند و اینکه ما دست از اسلام برداریم، پیامبر (ص) و اهل بیت او را فراموش کنیم و دین را کنار بگذاریم.

وی خطاب به مردم ، آنان را باوفا و عزیز بر شمرد و افزود:   ۴۵ سال است با این انقلاب و نظام همراه شده اید و پای کار امام زمان (عج) و نایب برحق او هستید و  ایستادگی کرده اید و نه  فقط خسته نشده اید بلکه امروزتان به مراتب قوی‌تر و منسجم‌تر از دیروزتان است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن دهه ولایت و جشن‌های این دهه اظهار کرد: از خدا می‌خواهیم این احساسات پرشور شما مردم دلداده و وابسته اهل بیت پیامبر (ص) در عید اعظم که بزرگترین عید اسلامی است، خود را نشان بدهد و هرچه در ظرفیت فردی و جمعی شماست، از تشکل‌ها و نهاد‌ها گرفته تا هیئات و مساجد، این عشق‌ها و ارادت به ساحت ولایت امیرالمومنین (ع) بتواند ظهور و بروز کامل داشته باشد.

 

نظر شما