شناسهٔ خبر: 68473497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

جهان خلقت طفیل وجود پیامبر اکرم (ص) است

گناوه- امام جمعه گناوه با بیان اینکه جهان خلقت طفیل وجود پیامبر اکرم (ص) است، گفت: خداوند عالم را به طفیل حضرت محمد (ص) خلق کرده است و مهم‌تر از آن حضرت در عالم هستی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی یکشنبه شب در مراسم دهه آخر صفر در مسجد شهید حر خسروی با تسلیت سالگرد شهادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: بر اساس روایت مشهور و معروف، خداوند عالم برای هدایت و نجات بشر ۱۲۴ هزار پیامبر را مبعوث به رسالت کرد.

امام جمعه گناوه افزود: در میان انبیا الهی پنج تن به پیامبران اولو العزم به معنای پیامبرانی که دارای آئین و شریعت و کتاب آسمانی بودند، معروف هستند.

وی گفت: بر اساس نص قرآن کریم در میان پیامبران الهی دو تن از آنها یعنی حضرت عیسی (ع) وحضرت خضر (ع) زنده هستند.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: فاصله بین زمان پیامبری حضرت عیسی (ع) تا نبی مکرم اسلام (ص) ۵۰۰ سال فاصله زمانی است اما این به معنا آن نیست که خداوند طی این مدت بشر را بدون پیامبر و رها گذاشته باشد زیرا خداوند هیچ گاه زمین را بدون حجت قرار نمی‌دهد.

وی گفت: برترین پیامبر در میان انبیا الهی، وجود مبارک خاتم انبیا، حضرت محمد مصطفی (ص) است و خداوند این رحمت عالمیان را به ما عنایت کرد و فرموده است «ای پیامبر تو مایه رحمت و مانع عذاب و عامل امنیت مردم از عذاب الهی هستی»

امام جمعه گناوه یادآور شد: خداوند نعمت سنگین پیامبر (ص) را به مردم داده است و فرموده که بر مؤمنان منت گذاشت و پیامبری از خود آنها برای هدایت آنها مبعوث کرد و «منت» یعنی نعمت گران بها و سنگین که همان وجود مبارک نبی اکرم (ص) را به ما عنایت فرموده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: پیامبر (ص) نه تنها برای مؤمنان نعمت است ولی چون رحمت ایشان بیشتر شامل مؤمنان می‌شود خداوند قید مؤمنان را در این آیه شریفه ذکر فرموده است.

وی با بیان اینکه جهان خلقت طفیل وجود پیامبر اکرم (ص) است، یادآور شد: خداوند عالم را به طفیل پیامبر (ص) خلق کرده است و در عالم هستی مهم‌تر از آن حضرت در عالم هستی وجود ندارد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه خداوند به پیامبر گرامی (ص) اسلام چهار لطف فرموده است، افزود: قرآن عظیم، خلق عظیم، فضل عظیم و ملک عظیم چهار موهبت خداوند به پیامبر اسلام (ص) است.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: خداوند در سوره الرحمن در رأس همه نعمت‌های مادی و معنوی قرآن کریم را بیان کرده و لذا قرآن کریم از عنایات خداوند به پیامبر (ص) است و از سفارشات پیامبر تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) برای آنکه هیچ گاه گمراه نشوند و این هر دو با هم هستند.

وی ادامه داد: خلق عظیم یعنی صفات و ویژگی‌هایی که جز سرشت و خلقت انسان است و خداوند به پیامبر اسلام (ص) فرمود خلق عظیم به تو عنایت فرمودیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی: رحمت، اخلاق و صفات اخلاقی پیامبر (ص) جز سرشت و فطرت حضرت و بادوام است.

وی با بیان اینکه «فضل عظیم» به معنای مقام عصمت پیامبر (ص) از عنایات خداوند به آن حضرت است، گفت: ملک عظیم به معنای پادشاهی که خداوند به انبیا الهی عنایت می‌کند به پیامبر اکرم (ص) عنایت فرمود و این پادشاهی با سلطنت بشری متفاوت و الهی است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: اطاعت پیامبر (ص) اطاعت خداوند و امر پیامبر امر خداوند است و خداوند این ملک عظیم را نه تنها به پیامبر بلکه به جانشینان حضرت عطا فرموده است و امروز پادشاهی الهی و ملک عظیم از آن پیامبر و آل پیامبر (ص) است و این پادشاهی تا زمان امام عصر (عج) تداوم دارد.

نظر شما