شناسهٔ خبر: 67307486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روز پر ترافیک حوزه سلامت یزد؛ افتتاح دهها طرح بزرگ و کوچک

یزد- ایرنا - حوزه بهداشت و درمان استان یزد، امروز شنبه، روز پر ترافیک و شلوغی را پشت سرگذاشت و چندین طرح بزرگ و کوچک در سطح این استان راه‌اندازی شد که مهمترین آنها افتتاح ۱۹ طرح حوزه سلامت با حضور ویدئو کنفرانسی سرپرست ریاست جمهوری و طرح توسعه بیمارستان مهریز با حضور معاون وزیر بهداشت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، طرح توسعه بیمارستان فاطمه الزهراء (س) مهریز با صرف ۱۰ هزار میلیارد ریال روز شنبه طی آیینی در قالب پویش "یادگار ابراهیمی" از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با سرپرست ریاست جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور معاون این وزارتخانه در یزد بهره‌برداری رسید.

طرح توسعه بیمارستان فاطمه زهرا(س) مهریز با زیربنای هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع، ۱۵۴ تخت اعتبار خیری و دولتی در چهار طبقه به بهره برداری رسید.

این طرح شامل بخش های اتاق عمل (تعداد هشت اتاق عمل جراحی تخصصی و فوق تخصصی )جراحی قلب ، جراحی مغز و اعصاب ، چشم ، ارتوپدی ، جراحی و بلوک های زایمانی است که طراحی آن منطبق با جدیدترین متدهای روز دنیا است همچنین این طرح شامل بخش های CCU-ICU-VIP-NICU می باشد.

بخش های این طرح با بالاترین کیفیت و رعایت تمامی استاندارد های درمانی ساخته شده و با برخورداری از بهترین تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات رفاهی و هتلینگ جهت بیماران و همراه آنان باتعرفه دولتی در استان یزد به ارائه خدمات می پردازد.

این طرح دارای ۱۱۰ تخت عادی،۴۴ تخت ویژه، هشت اتاق عمل و بخش های جراحی تخصصی و فوق تحصصی،جراحی قلب،جراحی مغز و اعصاب،چشم،ارتوپدی،جراحی زنان و زایمان،بلوک های زایمانی،سی سی یو،آی سی یی، ان آی سی یو و وی آی پی می باشد.

اتاق های زایمان این مجموعه شامل، زایمان در آب، زایمان بدون درد، LDR ، اتاق های عمل نیز شامل هشت اتاق عمل تخصصی و فوق تخصصی از قبیل جراحی مغز و اعصاب ، ارتوپدی ، چشم ، جراحی عمومی و غیره است.

بخش های جراحی زنان ، جراحی مردان، CCU و شیمی درمانی هم در قالب طرح توسعه این بیمارستان در آینده راه اندازی می شود.

فعالیت درمانی و بهداشتی بیمارستان مهریز از سال ۱۳۷۲ آغاز شده بود.

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهید رجایی مهریز

روز پر ترافیک حوزه سلامت یزد؛ افتتاح دهها طرح بزرگ و کوچک

در ادامه افتتاح پروژه های بهداشتی درمانی استان یزد،مرکز خدمات جامع سلامت شهید رجایی مهریز با زیربنای یکهزار و ۶۵۰ مترمربع و صرف ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و خیّری به بهره برداری رسید.

عملیات ساخت این مرکز از سال ۱۳۹۶ آغاز شده بود و اکنون ۱۵ هزار و ۶۹۷ نفر تحت پوشش این مرکز قرار دارند.

مراقبت های اولیه بهداشتی و درمانی شامل خدمات دندانپزشکی، سلامت روان، مراقبت مامایی، نمونه گیری سل، مشاوره اصول تغذیه و غیره در این مرکز برای مراجعان ارائه می شود.

بهره برداری از بخش رادیولوژی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی

روز پر ترافیک حوزه سلامت یزد؛ افتتاح دهها طرح بزرگ و کوچک

بخش رادیولوژی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی با ۱۰۰ مترمربع زیربنا و صرف ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و خیّری افتتاح شد.

این بخش دارای سالن کنفرانس و سرور ذخیره کامل گرافی، سی بی سی تی(نوعی از رادیولوژی دندان برای ایجاد یک تصویر سه‌بعدی دقیق و با وضوح بالا از دندان‌ها و فک) واتاق استراحت اساتید و دستیاران می باشد.

بخش جراحی بیمارستان شهدای محراب یزد افتتاح شد

روز پر ترافیک حوزه سلامت یزد؛ افتتاح دهها طرح بزرگ و کوچک

بخش جراحی بیمارستان شهدای محراب با زیربنای هزار مترمربع، برخورداری از ۱۸ تخت و صرف ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی با حضور معاون وزیر بهداشت در یزد به بهره برداری رسید.

در بیمارستان شهدای محراب به بیماران جراحی و ترمیمی، خدمات متعدد با تعرفه دولتی ارائه می شود.

همچنین صبح امروز ۱۹ طرح بهداشتی و درمانی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با سرپرست ریاست جمهوری در سطح استان افتتاح شد .

پایگاه اورژانس هوایی و طرح توسعه و دستگاه توموتراپی مرکز درمانی رمضان زاده نیز امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر بهداشت افتتاح شد.

نظر شما