شناسهٔ خبر: 67310770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح ۴۶ طرح درمانی ، بهداشتی اصفهان در پویش «یادگار ابراهیم»

اصفهان - ایرنا - ۴۶ طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی و دانشجویی در قالب پویش «یادگار ابراهیم» و همزمان با سایر طرح‌های نظام سلامت کشور، در استان اصفهان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ۶۷۸ طرح بهداشتی و درمانی در سراسر کشور روز شنبه با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق ارتباط زنده تصویری و در قالب پویش یادگار ابراهیم بصورت همزمان افتتاح شد.

طرح‌های استان اصفهان در این پویش شامل ۲۸ پروژه عمرانی بهداشتی با اعتبار ۲ هزار و ۲۲۵ میلیار ریال و زیربنای ۱۱ هزار و ۱۴۲ مترمربع و ۱۸ پروژه عمرانی درمانی، آموزشی، دانشجویی و فرهنگی با اعتبار هشت هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال و زیربنای ۳۶ هزار و ۲۰۵ مترمربع است.

طرح‌های عمرانی، بهداشتی استان به یاد خدمات شهید رییسی و در شهرستان‌های مختلف شامل اصفهان یک طرح، شهرضا سه طرح، مبارکه، نطنز، نایین، خور و بیابانک و نجف آباد هر کدام ۲ طرح و سمیرم، خمینی شهر، چادگان، بویین میاندشت، فریدن، فریدونشهر، لنجان، اردستان، تیران و کرون، دهاقان، جرقویه، برخوار، کوهپایه و هرند افتتاح شد.

از جمله این طرح‌ها می‌توان به پایگاه سلامت حضرت امام علی(ع) اصفهان با زیربنای۳۵۰ متر مربع و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، مراکز خدمات جامع سلامت روستایی زفره و اسلام‌آباد هرند به ترتیب با ۱۱۷ و ۹۴ میلیارد ریال اعتبار، مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت امیرآباد با ۱۵۶ میلیارد ریال و مرکز خدمات جامع سلامت روستای کجان با ۹۳ میلیارد ریال اشاره کرد.

طرح‌های عمرانی درمانی، آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در شهرستان‌های اصفهان با ۱۰ طرح، فلاورجان سه طرح و ورزنه، نجف آباد، مبارکه، خوانسار و سمیرم هر کدام یک طرح اجرا شده است.

برخی از طرح های عمرانی درمانی و آموزشی مذکور شامل احداث بیمارستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ورزنه با حدود پنج هزار مترمربع زیربنا و یکهزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار، احداث کلینیک تخصصی و فوق تخصصی زنان، زایمان و نازایی بیمارستان شهید بهشتی اصفهان با زیربنای ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع و ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار و احداث پاویون (اقامتگاه) استادان و دستیاران مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان با زیربنای پنج هزار و۳۰۰ متر مربع و یکهزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایرنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت امروز در مراسم افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی درباره طرح های استان اصفهان گفت: ساختمان‌ها و بخش‌های جدیدی در بیمارستان قدیمی امین اصفهان با زیربنای ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع بازسازی شده است و ۸۰ تخت با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال به این مجموعه اضافه می شود، همچنین بهره‌برداری از بیمارستان شهید سلیمانی ورزنه اصفهان با ۴۰ تخت و ورزشگاه بانوان اصفهان با ۱۵ هزار متر مربع زیربنا، صورت می‌گیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برخی از طرح های اصفهان، امروز در مراسم افتتاح همزمان ۶۷۸ پروژه بهداشتی و درمانی کشور بصورت نمادین معرفی شد که از جمله آنها می‌توان به بیمارستان شهید سلیمانی ورزنه، پاویون (اقامتگاه) استادان و دستیاران در بیمارستان الزهرا(س) و توسعه و بازسازی بیمارستان امین اصفهان اشاره کرد.

پژمان عقدک با تاکید بر اینکه تلاش و هزینه زیادی برای اجرای این طرح‌ها در استان اصفهان صورت گرفت، افزود: مقرر است این طرح‌ها با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این هفته به اصفهان بصورت حضوری به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: طرح‌های مزبور با هدف رعایت عدالت در نظام بهداشت و درمان و رفاه هرچه بیشتر مردم در دولت سیزدهم اجرا شد.

به گزارش ایرنا، از ۶۷۸ طرح بهداشتی، درمانی که امروز در کشور افتتاح شد ۵۷۴ طرح بهداشتی است که با زیربنای ۱۷۰ هزار مترمربع به ارزش ۸۲ هزار میلیارد ریال در ۲۹ استان کشور افتتاح شد.
همچنین در این مراسم ۹۰ طرح درمانی با زیربنای ۱۷۶ هزار مترمربع و ارزش ۱۸۲ هزار میلیارد ریال در ۹ استان افتتاح و یکهزار و ۷۲۹ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت کشور افزوده شد.
۱۴ طرح آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی با زیربنای ۵۶ هزار مترمربع و ارزش سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که بصورت همزمان افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهره‌برداری از طرح‌های مذکور را بزرگترین مراسم افتتاح در تاریخ نظام سلامت کشور دانست.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که امور بهداشتی و درمانی حدود پنج میلیون نفر در ۲۶ شهرستان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

حدود یک هزار و ۲۶۰ واحد بهداشتی در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعال است که ۵۰۰ واحد، خانه بهداشت روستایی هستند.

نظر شما