شناسهٔ خبر: 67307633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از طریق ارتباط تصویری و با حضور سرپرست نهاد ریاست جمهوری؛

افتتاح ۱۳۰۰ میلیارد تومان طرح در حوزه بهداشت و سلامت استان یزد

۱۹ طرح بهداشتی و درمانی در استان یزد، امروز همزمان با ۶ استان دیگر به صورت ارتباط تصویری و با حضور مخبر سرپرست نهاد ریاست جمهوری، به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، به گفته باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که در مراسم افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی استان یزد حضور داشت، این ۱۹ طرح با اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومان در استان یزد به بهره برداری رسید. باقری فرد ادامه داد:همچنین ۱۸۰۰ میلیارد تومان طرح نیمه تمام در استان یزد با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد انشاالله تا انتهای سال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد. 
مهمترین طرح‌هایی که به صورت ارتباط تصویری با حضور دکتر محمد مخبر و دکتر بهرام عین اللهی، به صورت ارتباط تصویری در یزد افتتاح شدشامل؛ طرح توسعه بیمارستان حضرت فاطمه الزهراء (س) مهریزاست که این طرح با زیربنای ۸۵۰۰ مترمربع و صرف اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان (که ۳۰ درصد معادل ۲۴۰ میلیارد آن با مشارکت جمعی از خیّرین استان تامین شده است) به بهره برداری رسید. طرح توسعه بیمارستان مهریز با برخورداری از ۱۵۰ تخت، دارای بخش‌های جراحی، اطفال، زنان و بخش‌های ویژه آی سی یو و ان آی سی یو و... می‌باشد و بعد از ۱۰ سال افتتاح شد. همچنین بخش دیالیز ام المومنین حضرت خدیجه (س) با زیربنای ۱۰۰۰ مترمربع و صرف اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و برخورداری از ۲۰ تخت با مشارکت ۱۰۰ درصدی خیّر حاج سید مصطفی حاجی میرزا و مرکز MRI حضرت زینب (س) این بیمارستان با زیربنای ۴۷۵ مترمربع و صرف اعتبار ۳۵ میلیارد تومان که ۱۰۰ درصد اعتبار آن با مشارکت خیّرین حاج حسین حفار، فرزندان مرحوم حاج حسن زارع و حاج حسین دهقانی زاده تامین شده است، به بهره برداری رسید.همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شهید رجایی شهرستان مهریز هم با زیربنای ۱۶۵۰ مترمربع و صرف ۳۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی و خیری، امروز به صورت تصویری افتتاح شد. عملیات ساخت این مرکز از سال ۹۶ آغاز شده و جمعیت ۱۵ هزار و ۶۹۷ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

همچنین امروز باحضور معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، طرح توسعه و دستگاه توموتراپی مرکز شهید رمضانزاده یزد، آشیانه پایگاه اورژانس هوایی استان یزد و بخش رادیولوژی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی به بهره برداری رسید. 
 آشیانه پایگاه اورژانس هوایی استان با زیربنای هزار و ۲۰۰ مترمربع و صرف ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی و خیّری (حاج محمد رضا شایقی) به بهره برداری رسید.پایگاه اورژانس هوایی یزد از سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرده است و ماموریت‌های آن یا به صورت مستقیم از سرصحنه حادثه یا ثانویه به صورت پرواز به سمت شهرستان‌های استان و تحویل بیمار از بیمارستان یا مرکز درمانی شهرستان می‌باشد.شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، بافق و بهاباد بیشترین درخواست انتقال بیمار با اورژانس هوایی را به مرکز استان دارند. در سال ۱۴۰۲، تعداد۱۳۴ماموریت توسط اورژانس هوایی استان انجام شده که ۳۱ ماموریت اولیه،۱۰۰ ماموریت ثانویه و سه ماموریت به صورت ویژه بوده است.همچنین ۳۷ درصد ماموریت‌ها مربوط به تصادفات،۱۹ درصد حوادث،۲۰ درصد قلبی،۶ درصد سکته مغزی،۶ درصد مادران باردار و ۱۲ درصد سایر موارد می‌باشد.استان یزد از نظر تعداد ماموریت‌های هوایی، در سال ۱۴۰۲حائز رتبه چهارم در کشور شد.

افتتاح بخش رادیولوژی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی 
همچنین با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت، بخش رادیولوژی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی با ۱۰۰ مترمربع زیربنا و صرف ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی و خیّری افتتاح شد. این بخش دارای سالن کنفرانس و سرور ذخیره کامل گرافی، سی بی سی تی (نوعی از رادیولوژی دندان برای ایجاد یک تصویر سه‌بعدی دقیق و با وضوح بالا از دندان‌ها و فک) واتاق استراحت اساتید و دستیاران می‌باشد.

<div id="video-display-embed-code_11241396"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265512/11241396?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما