شناسهٔ خبر: 67305730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس ستاد کارگری پزشکیان در هرمزگان مطرح کرد؛

وعده‌های توخالی برخی نامزدها برای نجات کارگران

رئیس ستاد کارگری پزشکیان در هرمزگان مطرح کرد؛ اسماعیل حاجی‌زاده، رئیس ستاد کارگری دکتر مسعود پزشکیان در استان هرمزگان گفت: برای نجات جمهوریت نظام و حفظ حقوق کارگران، باید به مسعود پزشکیان رأی دهیم. کسانی که به جمهوریت اعتقادی ندارند، نمی‌توانند مشکلات کارگران را حل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، اسماعیل حاجی زاده اظهار داشت: افرادی که زمانی قانون‌گذار بودند، اکنون ادعای نجات کارگران را دارند، در حالی که سن بازنشستگی را از 60 به 65 سال افزایش داده‌اند. یعنی یک کارگر در جنوب با گرمای زیاد باید 35 سال کار کند. چه کسی این کار را کرد؟ مجلس فعلی به حمایت از دولت سیزدهم مسبب این امر است. برای بهبود وضعیت کارگران و نجات ایران، چه کرده‌اند؟

حاجی‌زاده ادامه داد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در سنوات قبل انجام شده بود، چرا در این دولت قبلی نیافت؟ چرا در برنامه هفتم توسعه، رئیس مجلس سهم کارگران و صندوق بازنشستگی را در نظر نگرفت؟ اکنون آمده‌اند و می‌گویند که در جای دیگر می‌خواهند برای ما کار کنند. چرا وقتی در رأس امور بودند، کاری برای بازنشستگان نکردند؟

وی همچنین به وضعیت مدیران تأمین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: تأمین اجتماعی یکی از بزرگترین نهادهای کشور است. مدیر تأمین اجتماعی از کجا آمده است؟ بسیاری از مدیران و متخصصان تأمین اجتماعی را بازنشسته کرده‌اند.

حاجی‌زاده به مشکلات سیستم بانکی و اقتصادی هم اشاره کرد و افزود: تورم به رقم های سرسام آوری رسیده و حقوق به 20 درصد رسیده است و وزیر کار  می گوید اگر کارگر و کارفرما به نتیجه نرسند مجبوریم تعیین حقوق را به مجلس بدهیم یعنی هنوز نمی داند حقوق کارگر و کارفرما باید توسط نمایندگان کارگران و کارفرمایان تعیین شود.

وی همچنین اشاره کرد: دولت از نخبگان و بزرگان خالی شده است.

رئیس ستاد کارگری پزشکیان در پایان سخنرانی خود اظهار داشت: برای نجات جمهوریت نظام و حفظ حقوق کارگران، باید به مسعود پزشکیان رأی دهیم. کسانی که به جمهوریت اعتقادی ندارند، نمی‌توانند مشکلات کارگران را حل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما