شناسهٔ خبر: 67322600 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

فرصت ۴ برابری برای نامزدهای اصولگرا شروع بی‌عدالتی است/ آقایان از صحبت درباره نامزد پوششی عصبانی نشوند

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا: رئیس ستاد تهران مسعود پزشکیان گفت: دو نفری که بیشترین احتمال برای کناره‌گیری‌شان وجود دارد آقایان زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی است. این را ما نمی‌گوییم، خود دوستان می‌گویند که نباید در جبهه انقلاب همه کاندیداها بمانند و رأی‌ همدیگر را بشکنند. وقتی خود افراد این بحث را مطرح می‌کنند، طبیعتا باید کاندیدایی کنار برود. وقتی قرار باشد کاندیدایی کنار برود، کاندیدایی کنار خواهد رفت که از پایین‌ترین آرا برخوردار است. بنابراین این مسأله نباید دوستان را عصبانی کند که ما بگوییم کاندیدایی به نفع شما کنار می‌رود.

صاحب‌خبر -

علی تاجرنیا رئیس ستاد انتخاباتی تهران مسعود پزشکیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد ارزیابی خود از تناقض رفتاری، صدا و سیما در مواجهه با رفتارهای زاکانی علیه پزشکیان با محمد فاضلی مشاور فرهنگی پزشکیان و قطع میکرفون گفت: یک واقعیتی وجود دارد که ما به هیچ عنوان، از نظر تبلیغات و فضاسازی‌های صداوسیما، یک برخورد عادلانه و بی‌طرفانه‌ای نمی‌بینیم. عدالت و بی‌طرفی فقط این نیست که در مناظرات به افراد وقت مساوی داده شود، مهم این است که برخوردها، یکسان باشد. بسیاری از مسئولین اجرایی و نظارتی انتخابات توصیه می‌کنند که تخریبی علیه کاندیداها صورت نگیرد و به نوعی شرایط انتخابات، اثباتی باشد و نه نفی دیگران.

وی افزود: وقتی ما کاندیدایی را مثل آقای زاکانی می‌بینیم که بی‌پروا، بارها و بارها نسبت به کاندیدای دیگر مطالبی را عرض می‌کند، نسبت‌هایی را به دیگران می‌دهد یا مطالبی مطرح می‌کند که مستلزم پیگیری است و مجری برنامه باید حتما از بیان آنها جلوگیری کند و این کار را نمی‌کند، در عوض ماجرا ما شاهد هستیم که در میزگرد فرهنگی، یک فردی که به اسم کارشناس در آنجا نشسته است، هدفش بیان مسائل غیرمرتبط و خصوصی و همچنین عصبانی‌کردن آقای فاضلی بوده و ما نگاه می‌کنیم که به راحتی حرف‌های خود را می‌زند اما وقتی آقای فاضلی می‌خواهد جواب بدهد میکروفن قطع می‌شود. یک واقعیتی وجود دارد که بی‌ادبان اگر همفکر و هم‌جناح با صداوسیما باشند، می‌توانند هر صحبتی مطرح کرده و در بیان آن آزاد هستند و دیگران نه‌تنها نمی‌توانند آنها را نقد کنند، حتی مجالی  برای دفاع از خود و فرصت گفت‌وگو پیدا نمی‌کنند.

وی با توجه به پرسش آقای پزشکیان از آقای زاکانی، به نظر شما کدام کاندیداها پوششی و کدام کاندیداها تا انتها حضور خواهند داشت گفت: آنچه که مسلم است اینکه این ۶ نفر تا انتهای انتخابات باقی نخواهند بود. دو نفری که بیشترین احتمال برای کناره‌گیری‌شان وجود دارد آقایان زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی هستند. این را ما نمی‌گوییم، خود دوستان می‌گویند که نباید در جبهه انقلاب همه کاندیداها بمانند و رأی‌ همدیگر را بشکنند. وقتی خود افراد این بحث را مطرح می‌کنند، طبیعتا باید کاندیدایی کنار برود. وقتی قرار باشد کاندیدایی کنار برود، کاندیدایی کنار خواهد رفت که از پایین‌ترین آرا برخوردار است. بنابراین این مسأله نباید دوستان را عصبانی کند که ما بگوییم کاندیدایی به نفع شما کنار می‌رود. وقتی خود شما این اظهارنظر را انجام می‌دهید، طبیعتا در حوزه سیاسی تحلیل‌ها هم خود را نشان می‌دهد. به نظر من بدون شک، آقایان زاکانی و قاضی‌زاده کنار خواهند رفت و هرچه به زمان انتخابات نزدیک‌تر شویم، فضا یک مقدار قطبی‌تر خواهد شد. 

رییس ستاد استان تهران پزشکیان افزود: من امیدوارم با مشارکت حداکثری مردم، انتخابات به گونه‌ای رقم بخورد که کاندیدای موردنظر ما جناب آقای پزشکیان بتوانند رأی کافی داشته باشند. فکر می‌کنم جدا از اینکه در انتخابات چه کسی کنار می‌رود و نمی‌رود، شکل چیدمانی که ما یک فرصت ۴ برابری را برای یکسری از کاندیداهای یک جبهه سیاسی ایجاد می‌کنیم و در مقابل آن، یک پنجم فرصت برای کاندیدای اصلاح‌طلب است، شروع یک بی‌عدالتی است. در جبهه اصلاحات کاندیداهای مطرح دیگری هم بودند که می‌توانستند همین شرایط را مثل کاندیداهای اصولگرایی رقم بزنند. می‌توانستند تأیید شوند و از فرصت‌ها برای گفت‌وگو استفاده کنند. می‌توانستند بخشی از مطالبی که توسط آقای پزشکیان گفته نمی‌شود را پوشش دهند. اما شرایط به گونه‌ای است که در چند انتخابات گذشته معمولا چند کاندیدای اصولگرا، یک یا دو کاندیدای اصلاح‌طلب و مستقل وجود دارد. بنابراین عملا از شروع انتخابات شاهد یک بی‌عدالتی هستیم.

تاجرنیا در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ائتلاف پزشکیان و پورمحمدی در انتخابات آتی وجود دارد، گفت: به نظر من آقای پورمحمدی در تراز یک کاندیدای ریاست جمهوری عمل می‌کنند و بدون‌شک نظراتی که ایشان دارند، بسیار کارشناسی و قابل قبول است. از اینکه خود آقای پورمحمدی سعی می‌کند فضای انتخابات را به سمت مباحث مهم و کارشناسی و کلان ببرد، استقبال می‌کنیم. اینکه در نهایت مسیر انتخابات به چه سمت و سویی خواهد رفت، پایگاه‌ رأی این دو بزرگوار با هم متفاوت است. اما اگر مصلحت این باشد، در ادامه مسیر کار روشن است. آنچه که واضح است، جناب آقای پزشکیان تا انتها مسیر را ادامه خواهند داد. مهم این است که در حوزه‌های کاری و رقابتی تفاهمی بین آقایان پورمحمدی و پزشکیان شکل بگیرد که این موضوع منتفی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما