شناسهٔ خبر: 67302183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های زنجان

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در سه ماهه اول امسال چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

پرداخت چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، شکوری بااشاره به اینکه هر ماه مبلغی به عنوان ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۷ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از مالیات‌های دریافتی از محل ارزش افزوده استان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد که نسبت به سال قبل آن (۱۴۰۱) هفت درصد افزایش داشت.

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه مبالغ پرداختی عوارض ارزش افزوده در جهت توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی استان هزینه می‌شود، افزود: از مجموع ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۴۰۲، یک درصد سهم سلامت، چهار درصد مالیات و چهار درصد عوارض است که عوارض ارزش افزوده وصول شده در هر ماه برای انجام امور عمرانی شهری و روستایی به حساب شهرداری ها، دهیاری‌ها و روستا‌های بدون دهیاری به حساب فرمانداری‌ها واریز می‌شود.

وی ادامه داد: لازم است مصرف کنندگان کالا و خدمات به این نکته توجه داشته باشند نرخ مالیات بر ارزش افزوده که سال گذشته ۹ درصد بود با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۳، یک درصد افزایش پیدا کرده و در حال حاضر باید معادل ۱۰ درصد نرخ ارزش افزوده را مطالبه کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: اطلاع رسانی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی افتتاح شده از محل عوارض پرداختی مؤدیان مالیاتی توسط شهرداری‌ها یکی از راه‌های آگاهی بخشی در راستای هزینه کرد و موارد مصرف مالیاتی است.

وی افزود: پرداخت مالیات مشارکت اجتماعی و از تکالیف حقوق شهروندی است بنابراین باید در این خصوص فرهنگسازی و آگاهسازی در راستای هزینه کرد مالیات انجام شود.

نظر شما