شناسهٔ خبر: 67291630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان:

۴۲۵ میلیارد تومان ارزش افزوده به شهرداری‌های زنجان پرداخت شد

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ۴۲۵ میلیارد تومان ارزش افزوده به شهرداری‌های زنجان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

فیروز شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال ۴۲۵ میلیارد تومان ارزش افزوده به شهرداری‌های زنجان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه هر ماه مبلغی به‌عنوان ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت می‌شود، افزود: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱,۷۱۳ میلیارد تومان از مالیات‌های دریافتی از محل ارزش افزوده استان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد که نسبت به سال قبل (۱۴۰۱) حدود ۷ درصد افزایش داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه مبالغ پرداختی عوارض ارزش افزوده در راستای توسعه زیر ساخت‌های شهری و روستایی استان هزینه می‌شود، اضافه کرد: قطعاً پرداخت مالیات موجب سازندگی شهر و استان خواهد شد.

شکوری تصریح کرد: از مجموع ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۴۰۲، یک درصد سهم سلامت، ۴ درصد مالیات و ۴ درصد عوارض است که عوارض ارزش افزوده وصول در هر ماه برای انجام امور عمرانی شهری و روستایی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و در روستاهای بدون دهیاری به حساب فرمانداری‌ها واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: لازم است مصرف‌کنندگان کالا و خدمات به این نکته توجه داشته باشند نرخ مالیات بر ارزش افزوده که سال گذشته ۹ درصد بود با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۳ این نرخ یک درصد افزایش پیدا کرده و معادل ۱۰ درصد در حال حاضر باید نرخ ارزش افزوده را مطالبه کنند.

نظر شما