شناسهٔ خبر: 67809648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰ هزار هکتار از اراضی رزن و درگزین مستعد آتش سوزی است

همدان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رزن گفت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان و همچنین شهرستان درگزین در مناطق بحرانی آتش سوزی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

ناصر محققی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای روزهای گرم سال تاکنون سه فقره آتش سوزی به وسعت ۲ هزار متر مربع در اراضی ملی شهرستان های رزن و درگزین رخ داده و بیشتر این آتش سوزی ها با حضور به موقع یگان حفاظت منابع طبیعی و کمک مردم مهار شدند.

وی اضافه کرد: بیشتر آتش سوزی ها در شهرستان های رزن و درگزین مربوط به اراضی کشاورزی و گندم زارها است که بخشی از این آتش سوزی ها به علت اختلافات شخصی رخ داده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رزن و سرپرست نمایندگی این اداره در شهرستان درگزین با بیان اینکه گندم در مناطق رزن و درگزین دیرتر از سایر شهرستان ها برداشت می شود گفت: به تازگی نیز گندم زارهایی در روستای «سورتجین» طعمه آتش شدند که سهوی یا عمدی بودن آن هنوز مشخص نیست.

محققی ادامه داد: جارسوزی و آتش زدن پس چر محصولات تاکنون رخ نداده است که علت آن ورود و اخطارهای دادستانی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این زمینه است.

وی بیان کرد: اراضی زیر پوشش منابع طبیعی رزن و درگزین ۷۵ هزار هکتار است که ۵۵ هزار هکتار آن در مناطق بحرانی قرار ندارد چرا که چرای دام این مناطق را خالی از علوفه کرده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های رزن و درگزین افزود: همکاری و تعامل مردم با منابع طبیعی برای مهار آتش و پرهیز از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بسیار مطلوب است چرا که آنها می دانند در صورت سرایت آتش به مراتع، خرید و تهیه علوفه با توجه به قیمت بالای آن سخت و دشوار است.

محققی یادآوری کرد: به دنبال جنگلکاری دست کاشت در اراضی رزن و درگزین، ۱۸۰ کیلومتر آتش بر با همکاری مردم این ۲ شهرستان ایجاد شد.

وسعت اراضی ملی استان همدان ۶۶۰ هزار هکتار است و تاکنون ۳۴۰ هکتار از اراضی ملی طعمه آتش شدند.

نظر شما