شناسهٔ خبر: 67298339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان خبر داد:

واریز عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری

زنجان _مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: 425/000/000/000 تومان معادل چهارصد و بیست و پنج میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها استان زنجان در سه ماهه اول سال واریز شده است.

صاحب‌خبر -

واریز عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، فیروز شکوری با بیان اینکه هر ماه مبلغی به عنوان ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت می‌شود اظهار داشت: در سال 1402 مبلغ  1/713/000/00/000 تومان معادل «هزار و هفتصد و سیزده میلیارد» تومان از مالیاتهای دریافتی از محل ارزش افزوده استان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد که نسبت به سال قبل (1401)  هفت درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: مبالغ پرداختی عوارض ارزش افزوده در جهت توسعه زیر ساخت های شهری و روستایی استان هزینه می‌شود.

 مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان‌خاطرنشان کرد: از مجموع 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده سال 1402 ، یک درصد سهم سلامت، ۴ درصد مالیات و ۴ درصد عوارض است که عوارض ارزش افزوده وصول در هر ماه برای انجام امور عمرانی شهری و روستایی به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و در روستاهای بدون دهیاری به حساب فرمانداری ها واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: لازم است مصرف کنندگان کالا و خدمات به این نکته توجه داشته باشند نرخ مالیات بر ارزش افزوده که سال گذشته 9 درصد بود با توجه به قانون بودجه سال 1403 این نرخ یک درصد افزایش پیدا کرده و معادل 10 درصد در حال حاضر بایستی نرخ ارزش افزوده را مطالبه نمایند.

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان ابراز داشت: اطلاع رسانی طرح ها و پروژه های عمرانی افتتاح شده از محل عوارض پرداختی مؤدیان مالیاتی توسط شهرداری ها یکی از راه های آگاهی بخشی در راستای هزینه کرد و موارد مصرف مالیاتی است.

 وی افزود: پرداخت مالیات مشارکت اجتماعی و از تکالیف حقوق شهروندی است، بنابراین بایددر راستای هزینه کرد مالیات فرهنگ سازی صورت گرفته و آگاه سازی انجام شود.

فاطمه عسگری 

نظر شما