شناسهٔ خبر: 67299326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

مناظره انتخاباتی نقطه قوت مردم سالاری انقلاب اسلامی است

امام جمعه اردبیل گفت: مناظره انتخاباتی، نقطه قوت مردم سالاریِ انقلابِ اسلامی در منطقه و حتی در جهان، و بزرگترین کمک به ملتِ عزیز برای انتخابِ فرد اصلح است.

صاحب‌خبر -

مناظره انتخاباتی نقطه قوت مردم سالاری انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ آیت الله عاملی در خطبه‌های نمازِ جمعه اردبیل افزود: چنین اقدامِ دموکراتیک در سیستم‌های بسته حکومتی وجود ندارد و بنابراین در بیشترِ کشور‌های دنیا، چنین فضای بازی به چشم نمی‌خورد، و این از برکاتِ خون شهدا و انقلاب اسلامی ست.

وی تاکید کرد: در عین حال باید توجه کرد که مناظره مثل خودِ انتخابات نعمت است و نعمت، نباید تبدیل به نِقمت شود؛ مناظره برای این است که ملتِ ما، هم از شخصیت و برنامه‌های مناظره کنندگان آگاه شوند، و هم درجه وثوقِ ملی بالا برود، و هم انگیزه بیشتری برای حضور در انتخابات درست شود. 

خطیبِ نمازِ جمعه اردبیل با بیان اینکه متاسفانه این مناظره‌ها در کنارِ آثار مثبت، آفت‌هایی هم دارد افزدو: قصد ِغلبه، وَلُو از طریقِ غیرِ مشروع و غیرِ معقول، سخنان پوپولیستی و عوام پسند، استخدامِ عواطف و رها کردنِ تمرکز روی امورِ مهم و خطیر، در نتیجه درست کردنِ سوژه و سند برای رسانه‌های معاندِ خارجی، از آفت‌های مناظره است.

آیت الله عاملی ادامه داد: کسانی که گلایه‌ای از مدیریتِ کشور دارند دقت کنند که، جمهوری اسلامی سلایقِ متفاوتِ اقتصادی و سیاسی را در معرضِ انتخابِ ملتِ عزیز قرار داده؛ حالا مُوسِمِ رفعِ گلایه با انتخابِ فردِ اصلح و سلیقه‌ی اصلح و تفکرِ اصلح است، و پس از انتخاب، فردا دیگر جای گلایه نیست.

وی با اشاره به اینکه سیستم انتخابات ایران به حدی پیشرفته و حساس است که امکانِ هرگونه تخلف و تخطی و جابجاییِ رأی در آن ممکن نیست گفت: پس از اعلامِ نتیجه، باید همه تسلیم باشند و اگر اعتراضی هست باید از مبادیِ قانونی پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها در خصوص درخواستِ جی -۷ از ایران مبنی بر توقفِ غنی سازی، به پایبند نبودنِ غرب به توافق‌های برجام و ادامه تحری‌های ظالمانه علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: هر سیاستمداری به آنها دل ببندد و یا مرعوبِ آنها شود، و یا برای آنها در آینده حساب باز کند، او از فهمِ سیاسی و از معادلاتِ جهانی کاملاً بی‌بهره و در نهایتِ خود تحقیری و ذلت است؛ چنین کُرنِشی شأنِ ملت ما را ویران، و آبروی کشور و انقلاب را به حراج می‌گذارد.

نظر شما