شناسهٔ خبر: 67182372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

مردم به کسی رای دهند که برنامه داشته و فراجناحی عمل کند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه اردبیل با اشاره به انتخابات پیش‌رو به تبیین شاخص‌های رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و از مردم خواست تا ضمن مشارکت در این رویداد مهم، به کسی رای بدهند که فراجناحی عمل کند.

صاحب‌خبر -

مردم به کسی رای دهند که برنامه داشته و فراجناحی عمل کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل آیت الله عاملی در خطبه های امروز نماز جمعه در مصلی اردبیل داشتن برنامه  عملی و کاربردی برای اداره امور، اخلاق مدار بودن و پرهیز از هتاکی به سایر نامزدها، ترجیح منافع ملی و مصالح کلان ، توجه به رشد و بالندگی کشور، داشتن نگاه فراجناجی ، داشتن تقوا، شجاعت، صداقت و دادن وعده های عملی، توجه به عدالت اجتماعی،اعتقاد داشتن به توانمندی‌های داخلی از جمله نظامی، اقتصادی، تکنولوژی و علمی را از ویژگی های نامزد برتر و انتخاب اصلح عنوان کرد و افزود: در یک کلمه به کسی رای بدهید که زینت ریاست جمهوری باشد نه بالعکس. 
وی با انتقاد از ساختار حاکم بر دستگاه اجرایی کشور گفت: یک دولت سر کار می آید و تمام مدیران را عوض می کند وقتی دو سال گذشت انتخابات مجلس شروع می‌شود این بار نماینده‌ها مدیران را عوض می‌کنند! دو سال دیگر خود دولت عوض می‌شود باز مدیران عوض می‌شوند با این ساختار رشد ۸٪ در اقتصاد مقدور نیست.
آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: 274 شهید در یک روز در نصیرات هیچ تأثیری بر حامیان رژیم صهیونیستی یعنی آمریکا اروپا و کشورهای مرتجع عربی و اسلامی نگذاشت.اگر جریان مقاومت نبود ما دق مرگ می‌شدیم.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از حکومت‌های وابسته خواست از کمک به اسرائیل اجتناب کنند
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ضرورت حفظ حریم زیست محیطی دریاچه شورگل اردبیل تصریح کرد: مسئولین مسکن ملی احتیاج به زمین دارند و در اثر کمبود زمین گاهی جاهایی را می‌خواهند به مسکن ملی اختصاص دهند که اصلاً صلاح نیست متاسفانه اخیراً سراغ حریم دریاچه شورگل آمده اند که یکی از ذخایر زیست محیطی شهر اردبیل است و قابلیت دارد که در آینده به یک قطب گردشگری تبدیل شود.
وی گفت: من از مسئولین دوراندیش می‌خواهم مصوب کنند که حریم ۳۰۰ متری دریاچه حتماً رعایت شود شکستن این حریم قطعاً ظلم به مردم، محیط زیست و مصداق خیانت است.
نماینده ولی فقیه در استان از رایزنی با وزارت نیرو و کسب مجوز  کشت دوم در شمال استان در ۱۰ هزار هکتار نیز خبر داد و از کشاورزان منطقه خواست به شکرانه این اقدام زکات فقرای منطقه خود را در نظر داشته باشند.

نظر شما